Renault 5 Turbo 3E este definiția unui automobil compact dus la extrem. Vorbim despre un supercar electric, cu tracțiune spate, echipat cu motoare ce dezvoltă o putere de 533 CP. Inspirat de legendarul Renault 5 Turbo, ediția limitată va fi produsă în doar 1980 de unități, iar prețul va depăși 100.000 de lire sterline. Admirăm azi automobilul în cele mai detaliate fotografii.
Exterior
Dacă ai văzut conceptul Renault 5 Turbo 3E prezentat în 2021 și ai crezut că nu va ajunge niciodată pe șosea, ei bine, te-ai înșelat. Modelul de serie păstrează aproape toate elementele spectaculoase: caroserie din fibră de carbon, aripi evazate uriașe și un aer de mașină de raliu din anii 80.
Turbo 3E păstrează doar câteva elemente comune cu Renault 5: parbriz ușor scurtat, oglinzi, stopuri verticale + emblema „5” pe portbagaj. Mai departe vorbim despre un proiect ambițios construit de către inginerii Renault de la zero. Platforma este dezvoltatăde Alpine, iar întreaga caroserie a fost regândită pentru a include două motoare electrice în partea din spate.
Automobilul aduce jante de 20 inch echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2. Pentru o răcire optimă a frânelor se pot îndepărta, la nevoie, accesoriile aerodinamice laterale. Acest model livrează performanțe de supercar. Are două motoare electrice montate pe puntea spate, care dezvoltă împreună 533 CP și un cuplu impresionant de 4.800 Nm. Ajunge de la 0 la 100 km/h în sub 3.5 secunde, iar viteza maximă oferită este de 270 km/h.
Bateria de 70 kWh oferă o autonomie de până la 400 km în regim normal, dar pe circuit se consumă mult mai rapid. În condiții extreme, la viteză maximă, autonomia ajune la 30 de minute. Încărcarea se realizează rapid însă, ajungând de la 15% la 80% în doar 15 minute.
Interior
În interior regăsim un mix interesant între mașini clasice de raliu și variante moderne. Apar două scaune tip bucket realizate din fibră de carbon, centuri cu prindere în șase puncte și un roll cage în locul machetei spate. Pe consola centrală există un levier masiv pentru frâna de mână hidraulică ce amintește de mașinile construite pentru drifting.
Panoul de bord include un ecran de 10,25 inch pentru șofer + un display central de 10.1 inch cu OpenR Link, sistem de operare bazat pe Android. Volanul este preluat de la Apine A290, iar mașina are 4 moduri de rulare: Snow, Regular, Sport și Race. Apare și un buton „OV” (Overtake) pentru putere maximă de rulare.
Preț, disponibilitate
Cel mai probabil putem doar visa la un astfel de supercar și să sperăm că îl vom vedea măcar o dată în realitate. Producția sa va începe în prima jumătate a anului 2027. Renault va construi doar 1980 de exemplare, în semn de omagiu pentru primul Renault 5 Turbo, lansat în 1980. Fiecare mașină va fi numerotată, iar clienții își pot alege numărul preferat. Vor exista mai multe scheme de culori, inclusiv varianta „Tour de Corse 1982”, dar și opțiuni personalizate oferite de echipa Renault.
Prețul de bază depășește 100.000 de lire sterline, iar versiunile personalizat pot ajunge chiar la 200.000 de lire. Gilles Vidal, directorul de design Renault, spune că mulți colecționari au fost dispuși să comande mașina „fără să întrebe prețul”, semn că Turbo 3E va deveni un obiect de colecție la fel ca predecesorii săi.