Amazon lansa Haul la mijloc de luna noiembrie, sub forma unui rival pentru Temu şi Shein. Avea numai produse sub 20 de dolari, adică sub 100 de lei. Iar acum îl aduce în Europa, mai precis în Germania.
Amazon plănuieşte să extindă Haul în Europa, portalul său low-cost cu produse ce probabil vor avea preţuri sub 20 de euro. Faza de test a mers bine în SUA, iar acum e momentul pentru extinderea globală. Asta în vreme ce Temu şi Shein sunt faultate în Germania şi Franţa, unde au interzis să îşi facă reclamă la TV şi online. În acest moment, Amazon Haul se poate accesa doar printr-o aplicaţie în SUA, iar clienţii trebuie să accepte un compromis: timp mai lung de livrare, dacă vor să păstreze preţul de doar 20 de dolari.
Cum ne-am dat seama că vine Haul în Europa? Păi e simplu, Amazon a început să posteze oferte de joburi pentru poziţii legate de Haul. Se caută dezvoltatori software şi era menţionată chiar o lansare globală într-un anunţ. Oficialii de top Amazon ar fi pus ca termen limită 2025 pentru această expansiune.
În Germania, gurile rele spun că vine prin vară Haul. Aflaţi şi că timpii mai lungi de livrare înseamnă până la 2 săptămâni pentru comenzi sub 25 de dolari şi se aplică şi taxe de livrare. Faţă de Temu şi Shein, Amazon oferă o garanţie a calităţii produselor sale: autentice, fără falsuri, fără materiale dăunătoare sănătăţii sau poluante.
Haul se va lovi de reglementări în UE, de regulă importurilor minime, care asigură importuri duty-free pentru bunuri sub 800 de dolari doar. În plus, relaţia dintre UE şi SUA nu e grozavă acum şi oricând pot apărea taxe extra.