Sameday cumpără Cargus; vânzarea Tazz din 2024 pare să fi fost pregătirea acestei mutări

3.902 ori
<b>Sameday cumpără Cargus; vânzarea Tazz din 2024 pare să fi fost pregătirea acestei mutări</b>Achiziția Cargus de către Sameday, anunțată recent, este una dintre cele mai importante tranzacții din sectorul românesc de curierat din ultimii ani. Prin această mișcare, Sameday – companie controlată de grupul eMAG – își consolidează poziția pe o piață

Achiziția Cargus de către Sameday, anunțată recent, este una dintre cele mai importante tranzacții din sectorul românesc de curierat din ultimii ani. Prin această mișcare, Sameday - companie controlată de grupul eMAG - își consolidează poziția pe o piață dominată până acum de Fan Courier. Tranzacția vine la câteva luni după ce eMAG a ieșit complet din zona de livrări rapide de mâncare, prin vânzarea Tazz către Wolt în octombrie 2024. E foarte probabil ca încasările obținute atunci să fi fost direcționate exact spre consolidarea businessului de curierat.

În contextul în care Tazz nu era o zonă prioritară în strategia eMAG, renunțarea la acest activ a eliberat capital necesar pentru o achiziție mult mai relevantă pentru operațiunile grupului: extinderea rețelei logistice prin preluarea Cargus. eMAG mizează puternic pe dezvoltarea livrărilor proprii, pentru a susține creșterea continuă a comerțului online și pentru a reduce dependența de alți operatori.

Cargus a avut în 2024 o cifră de afaceri de 567,6 milioane lei, dar creșterea a fost modestă - doar 11% într-un an în care piața a accelerat. În schimb, Sameday a crescut puternic - cu 620% în cinci ani - până la 1,2 miliarde lei în 2024. Preluarea Cargus, aflată încă în etapa de aprobare de către Consiliul Concurenței, îi oferă Sameday o rețea extinsă și posibilitatea de a ataca direct poziția de lider deținută de Fan Courier.

Cargus a fost cumpărat de fondul MidEuropa în 2018, într-o tranzacție estimată la 100-150 milioane euro. Între timp, compania a acumulat datorii de aproximativ 80 milioane euro. Vânzarea către Sameday marchează și ieșirea completă a MidEuropa din România, după ce anterior a renunțat și la rețeaua Regina Maria. În schimb, pentru eMAG și Sameday, această mutare face parte dintr-o strategie mai amplă, prin care grupul pariază pe controlul total al infrastructurii logistice, un element cheie în menținerea avantajului competitiv în e-commerce.

Mulțumim Eduard pentru pont!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×