Industria televizoarelor premium a crescut semnificativ în 2024, iar TCL a reușit să depășească LG, devenind al doilea cel mai mare vânzător de astfel de modele. Datele furnizate de Counterpoint Research arată că TCL și Hisense continuă să câștige teren în fața giganților sud-coreeni, LG și Samsung, care au dominat piața timp de ani de zile.
TCL urcă pe locul 2 în segmentul premium
Dacă în ceea ce privește numărul total de televizoare livrate LG a fost depășit de TCL încă din 2022, iar de Hisense în 2023, acum schimbările majore apar și în categoria premium. În trimestrul al patrulea din 2024, livrările de televizoare premium au crescut cu 51% față de anul anterior, iar TCL a reușit să își dubleze vânzările, depășind astfel LG.
Segmentul premium include modele QD-MiniLED, QD-LCD, NanoCell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED și MicroLED. Samsung continuă să fie lider cu o cotă de piață de 29%, dar a pierdut 12 puncte procentuale față de anul anterior, în timp ce TCL a câștigat teren rapid.
Ce înseamnă „televizor premium” în 2025?
Definiția unui televizor premium devine din ce în ce mai vagă, mai ales că mulți producători folosesc termeni de marketing precum „NanoCell” sau „QLED” pentru modele care nu sunt neapărat high-end. De exemplu, multe televizoare mid-range sunt promovate ca „MiniLED”, deși tehnologia folosită diferă semnificativ de cea a modelelor MiniLED premium reale.
Totuși, televizoarele MiniLED LCD au înregistrat o creștere masivă, de peste 170% față de anul anterior, confirmând interesul consumatorilor pentru această tehnologie.
Impactul taxelor din SUA asupra pieței
O posibilă problemă pentru industria TV este planul administrației Trump de a introduce o taxă vamală de 25% pentru produsele fabricate în Mexic. Cum multe televizoare premium destinate pieței nord-americane sunt produse acolo, în special de companii sud-coreene, LG și Samsung ar putea fi afectate puternic. În acest context, se așteaptă ca producătorii să caute soluții pentru a evita costurile suplimentare sau pentru a optimiza lanțurile de producție.
TCL și Hisense își continuă expansiunea agresivă, iar dacă trendul se menține, competiția în zona televizoarelor premium va deveni și mai intensă în 2025.