La început de săptămână avem și un studiu foarte interesant pe care TCL, unul dintre cei mai mari producători de dispozitive electronice de consum și printre principalii jucători din industria TV la nivel mondial, l-a realizat în parteneriat cu CSA (Institutul de Știință și Analiză a comportamentului consumatorilor). Vorbim aici despre un studiu amplu (3083 persoane participante) axat pe cercetarea relației de consum preferate de europeni în raport cu seturile lor TV.
Așa cum era de așteptat, studiul a scos la iveală o creștere exponențială a utilizării televizorului, dat fiind contextul pandemiei care ne-a ținut în case și care iată a contribuit la rebodândirea importanței în viața de zi cu zi a oamenilor a televiziunii. Ce ne dezvăluie studiul este că în perioada Sărbătorilor de iarnă, numărul de ore petrecut în fața ecranelor a crescut.
Iată câteva date cheie extrase din studiu:
- 51% dintre europenii intervievați s-au declarat încântați de ideea de a petrece timp cu cei dragi în fața televizorului, iar o familie din patru a declarat că în perioada sărbătorilor se va uita mai mult la televizor
- locul preferat pentru vizionare rămâne livingul, care este preferința principală a participanților la sondaj cu un procent covârșitor de 80%, devansând cu mult ideea de vizionare din dormitor (10%) sau bucătărie (1%)
- Filmele și serialele sunt preferatele tuturor (83%) în materie de opțiuni de consum, urmate la distanță de programele de divertisment (48%), iar televiziunea rămâne sinonimă cu relaxarea în timpul sărbătorilor
- o treime din europeni (în principal francezii și britanicii) își folosesc telefoanele pe post de interfață cu televizorul, pentru a accesa și distribui conținut
Apare aici și o surpriză, 5% dintre europeni spunând că își folosesc setul TV pe post de șemineu - ceva ce fac și eu, trebuie să recunosc. Aflăm că 97% dintre gospodăriile europene au deja un set TV, iar 87% dintre europeni spun că își folosesc televizorul cel puțin o dată pe zi pe tot parcursul anului. 33% din britanici spun că lasă televizorul pornit aproape non-stop.
Iată și alte statistici:
- britanicii sunt campionii europeni și la achiziții TV, cu o medie de 2,1 față de 1,7 din alte state
- datele studiului confirmă că televizorul este cadoul ideal pentru întreaga familie, unul din doi europeni (59% în Germania) spun că au fost pregătiți să investească într-un televizor nou pentru sezonul sărbătorilor
- 60% dintre europeni au Smart TV-uri, iar 72% din aceștia sunt tineri cu vârste sub 35 de ani, care preferă acest tip de televizor datorită caracteristicilor tehnice, în special celor de streaming video (70%) și catch-up TV (40%)
Acest studiu realizat de TCL în parteneriat cu CSA exprimă implicarea companiei în a identifica în mod corect și cuprinzător preferințele de consum ale oamenilor, în vederea dezvoltării de echipamente care să răspundă proactiv nevoilor și expectanțelor pieței și este o dovadă a devotamentul TCL față de clienții săi.