UE atacă marile companii tech care strâng datele utilizatorilor; Iată agenda digitală a Uniunii

631 ori
<b>UE atacă marile companii tech care strâng datele utilizatorilor; Iată agenda digitală a Uniunii</b>Uniunea Europeană şi-a dezvăluit agenda digitală pe următorul an, iar printre altele autorităţile europene au pus gând rău companiilor tech care strâng datele utilizatorilor. UE vrea să pună în aplicare

Uniunea Europeană şi-a dezvăluit agenda digitală pe următorul an, iar printre altele autorităţile europene au pus gând rău companiilor tech care strâng datele utilizatorilor. UE vrea să pună în aplicare un plan care să prevină marile probleme ale epocii digitale: frauda, dezinformarea, pierderea intimităţii. Avem detalii mai jos.

Planul propus de Comisia Europeană în această săptămână nu dă nume, dar e clar ce companii sunt vizate: cele americane, în special Facebook şi Google. Deocamdată totul e în faza de plan, nu de legislaţie. Ideea de bază este de a face tratamentul datelor personale mai degrabă universal decât segmentat. Una dintre secţiunile propunerii este de a facilita utilizarea de date peste graniţe şi interoperabilitatea şi standardele din Uniune. La fel cum UE vrea un singur port USB pentru tot continentul, vrea şi un singur set de standarde şi tehnologii, toate interoperabile.

Celebrul GDPR a făcut paşi în direcţia corectă, permiţând ca "cetăţeanul UE să preia din nou control asupra datelor proprii sau asupra colectării lor". Într-o lume ideală UE vede partajarea şi colectarea de date strict voluntară, fără ca marile companii să îţi mai ia datele fără ca tu să ştii. Persoanele pot acorda permisiunea ca informaţia lor să fie folosită pentru "binele public" şi există şi reglementări legate de partajarea de date business to business, în special în mediile industriale.

Doar în anumite cazuri accesul la date este obligatoriu şi doar sub condiţii transparente, rezonabile şi nediscriminatorii. Documentul menţionează şi o lipsă de echilibru în accesarea şi utilizarea datelor. E vorba de faptul că marii jucători au o cantitate imensă de date, pe care le pot vinde cu care pot negocia, lucra şi tranzacţiona, nelăsând loc pentru jucătorii mai mici. În ultimii ani Comisia Europeană, secţiunea Concurenţială a ţintit spre firme ca Alphabet/ Google, Amazon şi altele, investigându-le pentru practici anti concurenţiale.

Scopul este acela de a înţelege dacă ei lasă şi loc pentru rivali europeni sau asiatici. Zuckerberg a fost deja la Bruxelles cu câteva zile în urmă şi pare a susţine reglementarea colectării de date, cel puţin în prima fază. Transformarea unei propuneri în lege va mai dura şi UE are probleme mai spinoase, între Brexit, scandalul Huawei şi coronavirus.

Se discută mult şi despre AI şi despre riscurile şi valoarea sa. Aici găsiţi toate întrebările şi răspunsurile cu privire la noul plan digital UE. Personal văd loc pentru un GDPR 2.0 şi mai sever.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×