Vodafone Germania a folosit un influencer generat cu AI pentru o reclamă video postată online şi nu multă lume şi-a dat seama de asta. O fată în hanorac roşu vorbeşte despre serviciile operatorului şi viteza de download şi e fascinant unde s-a ajuns…
Vocea e convingătoare, look-ul e convingător, dar e ceva... nepământean aici. Poate modul în care se mişca părul? Poate sincronizarea vocii cu mişcările faciale? Dar astea sunt chestii de detaliu şi se văd la a şasea vizionare probabil, nu pe un ecran mic de telefon, pe fugă, în ADHD-ul scroll-ului rapid. Evident lumea a întrebat Vodafone de ce nu a pus o persoană reală în faţa camerei.
" data-video-id="7543534062514818326" data-embed-from="oembed" style="max-width: 605px; min-width: 325px;">@vodafonedeutschland 
Operatorul a recunoscut că a lucrat cu AI şi a spus că „testează diferite stiluri de advertising”. Şi nu e prima dată când operatorul face asta. A lansat chiar o reclamă generată cu AI în 2024. Influencerii fake sunt şi ei folosiţi des în ultima vreme, un exemplu bun fiind Lil Miquela. Ea apare în campanii Calvin Klein, Prada şi BMW.
Problema e aici la companii, şefi lor şi PR: se presupune că polul de opinie la care te uiţi, influencerul chiar a folosit acele produse şi te îndeamnă să o faci şi tu. În acest caz... cine te îndeamnă să faci ce, după ce a încercat ce?



