Google a ţinut evenimentul Made On YouTube 2025, în cadrul căruia a anunţat noutăţi legate de celebra platforma video. Cu această ocazie am aflaţi noutăţi cu privire la monetizare, dar şi la tool-uri cu AI.
Dorinţa Google este să crească engagement-ul conţinuturilor create şi postate pe platformă sa. A lansat deci noi moduri de monetizare. YouTube Shorts a primit integrare cu DeepMind Veo 3 Fast, care poate crea fundaluri pentru clipurile video scurte. Ai tool-uri pentru mişcare şi restilizare, extra decoruri şi obiecte. Avem şi editări cu AI, care transformă brutul filmat într-un video procesat la nivel de draft.
Există chiar şi speech to song, care face din vorbirea cuiva un soi de coloană sonoră. YouTube a creat şi o unealtă conversaţională, Ask Studio. Îţi oferă sugestii, face teste A/B pentru engagement şi dublează automat în alte limbi. Vor fi update-uri şi la podcasturi şi live streaming. Acolo creatorii de conţinut pot creşte engagement-ul, ajunge la public nou şi creşte monetizarea.
Podcasterii vor primi ajutor de la AI pentru a decupa Short-uri relevante şi clipuri relevante dintr-un podcast de 1-2 ore. Veo va genera şi un video customizabil din fişierul audio. YouTuberii vor putea adăugă şi linkuri spre sponsori şi branduri direct din Shorts, iar YouTube Shopping se va extinde cu noi comercianţi. Noile funcţii vor sosi până la final de 2025 şi unele la început de 2026.


