Google a integrat o mulțime de funcții de-a lungul timpului pe YouTube. Ce-i drept, unele sunt împrumutate sau adaptate pentru această platformă. Formatul „Stories / Povești”, de exemplu, a fost preluat în anul 2017 de la Snapchat. Azi aflăm că începând de luna viitoare el va dispărea complet de pe YouTube, creatorii de conținut având la dispoziție Shorts pentru a se exprima într-un format scurt. Detalii avem mai jos.
Formatul Stories nu va mai fi disponibil începând din 26 iunie. După această dată creatorii de conținut nu vor putea crea postări în acest format. Totodată, orice Story postat de acum și până pe 26 iunie va dispărea complet de pe platformă la 7 zile de la publicare. Google vrea să se concentreze pe conținut video în format lung, dar și scurt, prin YouTube Shorts.
Ca un mic reminder, formatul Stories a fost adoptat în 2017, dar la momentul testării era numit „Reels”. YouTube a renunțat la această denumire, dar ulterior Meta a ales această denumire pentru filmările în format vertical scurte, serviciu rival pentru TikTok.
Formatul Stories a fost pentru prima dată integrat de Snapchat, dar ulterior a fost copiat de alte platforme sociale. Pe lângă YouTube, aceste „povești” au fost folosite și pe Facebook, Instagram, Twitter și chiar Linkedin.