Cu toate că nu eram pregătiți, anul 2020 ne-a făcut să ne îndreptăm mai mult spre online și ne-a arătat că se poate lucra și învăța și de acasă. Zoom a fost prima soluție aleasă de majoritatea profesorilor și angajatorilor, inclusiv în România.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 500% în doar câteva luni. Google și Microsoft au împrumutat rapid funcțiile disponibile în aplicația Zoom, permițând ulterior apeluri video cu până la 100 de participanți. Astfel, companiile au intrat în competiție directă pe partea de conferințe audio-video.
Potrivit unui raport The Information, Zoom pregătește un serviciu de e-mail și calendar (planificare) menit să acompanieze serviciul său de video-conferințe. Acesta ar oferi mai mult decât Gmail sau Outlook, oferind ceva “inedit”, conform sursei care nu menționează prea multe detalii.
Nu e greu de înțeles de ce Zoom dorește să lanseze noi servicii. Vaccinul contra Covid-19 este pregătit. Până la sfârșitul anului 2021 ar trebui ca viețile noastre să revină la normal, serviciile de conferințe audio-video urmând să nu mai fie atât de utilizate. Zoom a primit doar acum o lună criptare end-to-end, iar limita de 40 de minute pentru conturile non-premium a făcut ca mulți utilizatori să părăsească serviciul.
Totuși, nu este clar când vor veni noile servicii și nici cum va reacționa publicul la acestea. Ar trebui să aducă pe piață ceva cu adevărat inedit dacă vor ca utilizatorii Gmail și Outlook să migreze spre Zoom.Parcă alături de serviciul de conferințe s-ar fi potrivit mai bine unul de mesagerie și organizare, similar cu Slack.
În orice caz, Zoom trebuie să se miște rapid dacă dorește să rămână relevant în industrie.