Apple își păstrează poziția de lider pe piața tabletelor, în ciuda unei scăderi semnificative în 2023 și fără vreo lansare iPad

942 ori
<b>Apple își păstrează poziția de lider pe piața tabletelor, în ciuda unei scăderi semnificative în 2023 și fără vreo lansare iPad</b>Într-un an în care gigantul tech Apple nu a lansat niciun model nou de iPad, compania a reușit să își mențină supremația pe piața tabletelor. Potrivit datelor preliminare furnizate de International Data Corporation, în ultimul trimestru al anului, livrări

Într-un an în care gigantul tech Apple nu a lansat niciun model nou de iPad, compania a reușit totuși să își mențină supremația pe piața tabletelor. Potrivit datelor preliminare furnizate de IDC, în ultimul trimestru al anului, livrările Apple au înregistrat o scădere de 29,3%, ajungând la 14,9 milioane de unități. Acesta a fost primul an fără lansări noi de iPaduri din 2010, ultima actualizare pentru iPad și iPad Pro fiind anunțată în octombrie 2022, iar pentru iPad Air în martie 2022. iPad Mini nu a primit nicio actualizare din septembrie 2021.

Veniturile din vânzările de iPaduri în trimestrul încheiat în decembrie au scăzut cu 25%, ajungând la 7,02 miliarde de dolari. Cu toate acestea, se așteaptă ca Apple să actualizeze toate cele patru modele de iPad în cursul acestui an, oferind o rază de speranță pentru segment.

Samsung a rămas pe locul doi, cu o scădere de 6,6% a livrărilor în ultimul trimestru, ajungând la 7,3 milioane de unități. Huawei și Lenovo ocupă locurile trei și patru, respectiv, în timp ce Xiaomi a detronat Amazon de pe locul cinci, cu o creștere impresionantă de 35% a livrărilor, ajungând la 1,6 milioane de unități.

Livrările mondiale de tablete au scăzut cu 17,4% în ultimul trimestru, ajungând la 36,8 milioane de unități, marcând cea mai mare scădere a livrărilor de tablete din trimestrul patru din 2016. Pentru întregul an 2023, livrările mondiale de tablete au scăzut cu 20,5%, la 128,5 milioane de unități, cel mai scăzut volum anual din 2011.

Anuroopa Nataraj, analist senior la IDC, a menționat că, în lipsa unor îmbunătățiri semnificative ale economiei și cu consumatorii alocați să cheltuie pe alte lucruri decât pe electronice de consum, tabletele nu se află pe lista de priorități a acestora.

Analiștii de la Canalys anticipează că noile modele anunțate de TCL și Lenovo, alături de actualizările așteptate în portofoliul de iPaduri ale Apple, "vor oferi un impuls oportunității de reînnoire a tabletelor".

Analiștii de la Canalys anticipează că noile modele anunțate de TCL și Lenovo, alături de actualizările așteptate în portofoliul de iPaduri ale Apple, "vor oferi un impuls oportunității de reînnoire a tabletelor". Totuși, aceștia au subliniat că planurile de integrare a AI pe dispozitiv în tablete rămân în urma celor din PC-uri și smartphone-uri, evidențiind un decalaj de inovație între tablete și alte dispozitive de computing personal pe care principalii producători de tablete ar trebui să-l ia în considerare.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×