Sfârșitul lunii martie ne-a adus o mulțime de date statistice și am putut observa unde se situează producătorii la nivel global în funcție de piață. Se pare că una dintre cele mai mari creșteri la nivel global o au tabletele în acest an, potrivit Profit.ro. Conform IDC, 39.9 milioane de tablete au fost vândute la nivel global, cu 55.2% mai multe unități față de primul trimestru al anului trecut. Se pare că o astfel de creștere nu a mai fost înregistrată din anul 2013. Avem detalii despre producătorii din top 3 mai jos.
Apple se află pe primul loc în ceea ce privește piața tabletelor, cu 12.7 milioane de unități livrate. Compania din Cupertino și-a consolidat astfel poziția de lider având o creștere de 64.3% de la an la an. Cota de piață este de 31.7% acum față de 30% în 2020. Totodată, Samsung rămâne pe locul doi cu 8 milioane de unități livrate, creșterea fiind de 60.8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a companiei sud-coreene este de 20%.
O diferență destul de mare, însă pe locurile trei și patru se află Lenovo (cu 3.8 milioane de unități livrate) și Amazon cu 3.5 milioane de tablete livrate. Cele două companii au înregistrat o creștere impresionantă de 138%, respectiv 143% de la an la an. Rămâne în top 5 și Huawei totuși, chiar dacă compania a livrat doar 2.7 milioane de unități, creșterea în acest caz fiind de doar 1.7%. Mare parte din vânzările slabe ale companiei chineze, Huawei, se datorează restricțiilor impuse de SUA.
IDC susține că relaxările și vaccinările nu sunt tocmai vești bune pentru producătorii de tablete. Odată ce oamenii încep să meargă la școală și la servici în mod fizic experții cred că piața tabletelor va stagna, acestea fiind folosite mai mult acasă de către utilizatori.