Azi este ziua aceea din an în care economiştii şi analiştii lucrează overtime, interpretând rezultatele şi vânzările pentru marii producători de telefoane şi de electronice în general. Vestea zilei e că Apple a depăşit Samsung şi Huawei, aflându-se pe locul întâi mondial pe piaţa smartphone.
Conform cifrelor furnizate de către IDC, livrările Apple au crescut cu 22% în ultimul trimestru din 2020, depăşind 90 de milioane de unităţi. Mai precis Apple a livrat 90.1 milioane de telefoane doar în ultimele 3 luni din 2020, având o cotă de piaţă de 23.4%. Asta în condiţiile în care în T4 2019 avea 73.8 milioane de telefoane livrate şi o cotă de 19.9%. A înregistrat astfel o creştere anuală de 22.2%, lăsând Samsung pe locul 2 în trimestrul 4, cu 73.9 milioane de unităţi.
E drept că şi Samsung a fost în creştere, cu 6.2% faţă de livrările de 69.5 milioane de unităţi din 2019 T4. Xiaomi e pe locul 3, dar de ei ne-a ocupat într-un articol separat. Vreau să vă atrag atenţia şi asupra acestui material, care ne arată cum a stat Apple la venituri şi mai ales atenţie la acel prag de 1 miliard de iPhone-uri active global.
De ce a reuşit Apple să meargă atât de bine în 2020? Pentru început a lansat mai multe telefoane, un total de 5, de la iPhone SE (2020) la iPhone 12, 12 mini, 12 Pro şi 12 Pro Max. A făcut marele pas spre 5G şi a oferit două telefoane compacte, mici, mignone, în vreme ce toţi rivalii au evitat să ofere telefoane cu ecran mic.
Huawei a fost în continuare măcinată de problemele cu interdicţia SUA, iar Samsung parcă nu a mai inovat aşa mult ca în alţi ani.
Apple cel mai valoros brand
Tot azi aflăm că Apple a depăşit Amazon şi a devenit cel mai valoros brand din lume. Valoarea brandului a depăşit 263 miliarde de dolari. A nu se face confuzie cu valoarea companiei, care a depăşit 2 trilioane de dolari în august 2020. E strict valoarea brandului Apple, care a depăşit valoarea Amazon, Google, şi Microsoft. E pentru prima oară din 2016 încoace când Apple reuşeşte aşa ceva, lucru consemnat de clasamentul 2021 Brand Finance Global 500, realizat de compania de consultanţă Brand Finance din Londra.
Dacă brandul Apple valorează 263.4 miliarde de dolari, ei bine Amazon valorează 254.2 miliarde de dolari, iar Google 191.2 miliarde de USD. Microsoft e pe 4, cu 140.4 miliarde de dolari, iar pe 5 e Samsung. Urmează Walmart şi Facebook. Tesla e compania cu cea mai rapidă creştere în clasamentul din 2021, cu 158% şi ajungând la 32 de miliarde de dolari.