Cei de la Financial Times scriu azi că Apple şi-a accelerat eforturile de dezvoltare a unui motor de căutare, prinzând momentul slab al celor de la Google. Aceştia au fost daţi supuşi unei investigaţii antitrust în SUA şi se lasă cu proces, legat de dominaţia lor pe piaţa motoarelor de căutare, advertising-ului şi a platformelor de pe mobil. Aflaţi cum stă Apple cu propriul motor de căutare mai jos.
Apple s-ar grăbi atât de mult cu acest motor de căutare, că ar fi început să includă elemente de funcţionalitate deja din iOS 14. Financial Times scrie că firma din Cupertino a început să afişeze propriile rezultate ale căutărilor şi să ofere linkuri spre site-uri atunci când scrii termeni de căutare în homescreen. Siri va fi evident integrată în această soluţie. Concurența nu strică niciodată şi am vrea să vedem cum Google simte presiunea de a îşi îmbunătăţi serviciile.
Vă reamintesc că Departamentul de Justiţie din SUA a intentat proces celor de la Google săptămâna trecută, pentru "dominaţia pe segmentul de căutare onlone şi advertising, care distruge competiţia şi face rău consumatorilor". În Europa i se puseseră deja beţe în roate lui Google, existând obligativitatea de a oferi utilizaţilor la setupul iniţial de telefon şi alte variante de motoare de căutare, precum DuckDuckGo sau Qwant. De altfel Qwant-ul produs în Franţa am înţeles că ar fi mai popular acolo decât Google de ceva vreme.
Cu toate acestea, Google controlează 90% din căutările globale pe Internet. Apple primeşte între 8 şi 12 miliarde de dolari pe an ca să facă Google motorul standard de căutare pe sutele de milioane de terminale iOS. Dacă procesul american continuă şi are succes, Google nu îşi va mai putea plăti rivalii pentru a îi adopta soluţia.
Acei bani ar merge spre un proiect propriu de motor de căutare. Apple a făcut şi poaching, angajându-l din decembrie 2018 pe John Giannandrea, fostul şef Google Search. Experţii web au remarcat şi o creştere uriaşă a crawl rate-ului lui Applebot, care vizitează toate site-urile de pe web şi le indexează.