Nu ştiu dacă eraţi la curent, dar braşovenii de la Visual Fan erau angajaţi într-un proces cu Huawei, pentru brandul Allview. În aprilie 2021 scriam despre acest subiect, despre care aflasem de la Profit.ro, iar acum aflăm de la acelaşi site faptul că românii au avut câştig de cauză.
Totul începea atunci când Visual Fan susţinea că sintagma utilizată de Huawei "All-View Display" (ecran imersiv, edge to edge) și folosită în materiale promoţionale îi încalcă drepturile de autor asupra brandului său de telefoane. Astfel apărea confuzie în rândul clienţilor. Utilizarea acelei denumiri se făcea din decembrie 2018, iar Visual Fan a solicitat daune. Huawei a fost obligată de către Tribunalul Bucureşti să înceteze utilizarea acestei denumiri pentru produsele sale.
În plus, trebuie să achite despăgubiri de 292.000 de lei către Visual Fan, pentru încălcarea drepturilor de proprietate industrială. Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel. Drepturile asupra acestei denumiri comerciale de "Allview" sau "All-View" provin din legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, dar şi Regulamentul UE 2017/1001 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Marca Uniunii Europene.
Brandul Allview este prezent pe piaţa locală din 2004 şi operează şi în Polonia, Bulgaria, Germania, Spania, Ungaria, Olanda, Moldova, Cehia, Malta, Grecia, Lituania, Letonia, Estonia. În 2021 Visual Fan a avut afaceri de 121.27 milioane de lei şi profit net de 8.3 milioane de lei. Huawei România a încheiat anul 2021 cu afaceri de 1.45 miliarde de lei şi profit net de 32.6 milioane de lei.


