Samsung lansează telefoane lowend, midrange și chiar super high midrange sub seriile sale A și M. Compania sud-coreeană vinde milioane de astfel de terminale la nivel global, iar utilizatorii au fost și sunt mulțumiți de performanța și funcționalitatea oferită. Totuși, pare-că un număr limitat de utilizatori întâmpină probleme inexplicabile pe smartphone-urile lor din seriile A și M. Problemele ar implica blocarea frecventă a terminalelor și chiar restartarea acestora în mod automat. Avem detalii mai jos.
Cele mai multe plângeri sosesc din India, de la utilizatori de Galaxy M30s, M31, M31s, Galaxy A50, A50s și A51. Acest lucru sugerează că oricare ar fi cauza, ar fi limitată la dispozitivele vândute în această țară. Potrivit utilizatorilor, terminalele se blochează frecvent, iar ulterior se și restartează inexplicabil. Asfel, telefoanele sunt aproape neutilizabile. Mai mult, alți utilizatori susțin că smartphone-urile s-au blocat în boot loop și nu pot trece de logo-ul Samsung în încercarea de a porni terminalul.
Deținătorii acestor modele au apelat la service-ul oficial Samsung pentru rezolvarea problemelor. Totuși, multe dintre smartphone-uri nu mai sunt în garanție, iar compania le recomandă schimbarea plăcii de bază. O astfel de procedură costă în jur de 100 de dolari, iar ținând cont că vorbim despre India, nu mulți își permit o astfel de investiție.
Având în vedere că vorbim despre telefoane diferite care manifestă aceeași problemă, se încearcă găsirea unei explicații. O componentă comună în cazul acestor smartphone-uri ar fi procesorul. Toate dispozitivele menționate mai sus au la interior CPU-uri Exynos 9610 și Exynos 9611, deși nu se știe dacă aceasta ar fi cu adevărat cauza, mai ales că nu există plângeri în cazul altor regiuni din afara Indiei.
Resetarea la setările din fabrică nu pare să rezolve problemele, iar utilizatorii speră ca Samsung să ofere o rezolvare cât mai rapid și dacă se poate, fără costuri adiționale.