Weekend-ul vine cu vești importante de pe piața serviciilor de transport și care vizează China după cum ați aflat încă din titlu. Descoperim faptul că în perioada următoare China ar putea să limiteze exporturile și asta din pricina unei cereri globale uriașe înregistrată pentru produsele chineze. Această cerere a condus la crearea unei crize de containere maritime și totodată a contribuit la o creștere a costurilor ce implică transportul.
Asemenea creșteri au fost semnalate încă din luna iulie a anului trecut, atunci când exporturile din China au fost stimulate de achizițiile de produse necesare pe timp de pandemie. S-au comandat tot soiul de produse, de la măști, echipamente de protecție, soluții pentru munca de acasă, dar și multe computere. În timp ce exporturile înfloreau, importurile nu au atins o creștere similară și astfel s-a ajuns la această criză a containerelor maritime, nefiind suficiente containere maritime care să ajungă în China pentru a fi umplute și trimise din nou spre alte piețe.
Toți acești factori par a conduce la o situație în care China va fi nevoită să limiteze exporturile cu toate că cererea este foarte puternică. Nu doar China va avea de suferit, ci și comerțul global afectat de această criză de containere. Această criză s-a făcut resimțită atât în Asia de Sud-Est, cât și India și se pare că va continua în prima jumătate a anului 2021.