UPDATE (reacții oficiale - via startupcafe.ro):
Samsung
„Samsung Electronics România a luat la cunoștință decizia anunțată de Consiliul Concurenței și a luat toate măsurile necesare pentru respectarea acesteia. Ne asigurăm clienții și partenerii că această decizie nu va afecta activitatea Samsung Electronics România. Ne angajăm să îmbunătățim în continuare politicile și procedurile noastre interne și să consolidăm programul de conformitate. Totodată, vom continua să inovăm și să ne concentrăm pe satisfacția consumatorilor noștri, oferind produse și servicii de calitate superioară”.
eMAG:
„Am colaborat cu Consiliul Concurenței pe tot parcursul investigației și am pus la dispoziția autorităților, în mod transparent, toate informațiile necesare pentru clarificarea situației. Concomitent cu plata amenzii, ne vom concentra pe mai departe în a oferi clienților noștri servicii cu valoare adăugată care să îi ajute să economisească timp și bani și a le oferi experiențe bune în online”.
Flanco:
„Flanco a colaborat în mod transparent cu echipa care a condus investigația din partea Consiliului Concurenței. Respectăm decizia autorității, menționând că vom continua, ca și până acum, să ne stabilim independent strategia comercială, respectiv politica de prețuri și oferte, fără a permite vreodată intruziunea oricărei terțe părți. Obiectivul nostru final este întotdeauna acela de a răspunde intereselor consumatorului final și de a veni în sprijinul său”.
ARTICOL INIȚIAL:
Vestea zilei din retail-ul românesc este legată de o amendă însemnată dată de Consiliul Concurenţei unor grei de la noi. Altex, Flanco, eMAG şi Samsung România au fost amendate cu 123 de milioane de lei pentru o înţelegere anticoncurenţială.
Această înţelegere s-a aplicat pe piaţa televizoarelor şi a telefoanelor mobile şi a dus la preţuri mai mari pentru clienţi. E vorba despre fixarea unor preţuri de revânzare a unor produse de către Samsung Electronics România şi fiecare dintre partenerii săi comerciali. Astfel s-a limitat capacitatea acestor magazine online de a îşi stabili independent prețurile de revânzare.
Rezultatul? A fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul şi consumatorul a avut de pierdut, plătind preţuri mai mari pentru anumite televizoare şi telefoane.
Iată şi cuantumul amenzilor:
- Samsung România: 75.4 milioane de lei
- Altex: 21.3 milioane de lei
- eMAG: 20.3 milioane de lei
- Flanco: 6.2 milioane de lei
Legea Concurenţei din România interzice realizarea unor înţelegeri între companii cu privire la preţuri, care să denatureze concurenţa. Investigaţia a fost declanşată prin Platforma Avertizorilor de Concurenţă, pe care o găsiţi aici, dacă vreţi să semnalaţi încălcări ale Legii Concurenţei.