Finalul de vară vine cu cifre importante de la Xiaomi care decide să publice rezultatele financiare obținute în trimestrul 2 din 2023, perioadă de 3 luni încheiată la data de 30 iunie (aprilie-iunie). Aflăm că în acest interval veniturile totale ale companiei au crescut cu 13,2% față de trimestrul anterior și au atins 8.6 miliarde euro. De asemenea, profitul net ajustat a crescut cu 147% de la an la an.
Se ajunge astfel la cel mai mare profit trimestrial din trimestrul al patrulea din 2021 și până în prezent. Xiaomi a continuat să se concentreze pe componente premium a smartphone-urilor, iar marja de profit burt în toate cele 3 segmente de afaceri (smartphone-uri, produse IoT și lifestyle și servicii de internet) a atins un nivel record de 21%.
În comparația cu cifrele din trimestrul 2 al anului 2022, privim asupra unei scăderi de 13.27% pentru venituri în segmentul smartphone și la un profit cu 33% creștere înregistrată. Au scăzut totuși numărul de unități, în loc de 39.1 milioane smartphone-uri livrate în Q2 2022, cifra oprindu-se la 32.9 milioane unități în Q2 2023, asta la nivel global, o scădere de 15.8%.
Motivul stă în spatele cererii scăzute observată la nivel global. Există și un calcul interesant, acela că prețul mediu al unui telefon Xiaomi a crescut, astfel că de la un preț mediu cerut de 148.8 dolari per smartphone Xiaomi anterior, acum am urcat la 154.37 dolari.
Există și vești bune, Xiaomi păstrându-și locul 3 în topul celor mai mari producători smartphone din lume. Rămâne pe 2 în Europa și Orientul Mijlociu, iar în acest trimestru 2, livrările sale smartphone au intrat în Top 3 în 51 țări și în Top 5 în alte 10 piețe pe care Xiaomi activează.
Mai aflăm că numărul de utilizatori activi lunar a ajuns la 606 milioane, creștere de 10.8% față de anul trecut.