Acest final de săptămână ne aduce detalii despre rezultatele financiare înregistrate de către grupul Digi Communications N.V. în primele 6 luni ale anului, încheiate la data de 30 iunie. Suntem informați prin intermediul unui comunicat de presă cu privire la veniturile grupului care au marcat o creștere de 11.5% față de prima jumătate a anului trecut, ajungând la cifra de 695 milioane de euro.
Baza de RGU (acronim pentru a desemna un abonat de la care operatorul ia bani în mod recurent) a fost în creștere cu 15%, ceea ce relevă o majorare substanțială a serviciilor furnizate până la 19,3 milioane de la 16,9 milioane (la 30 iunie 2020). EBITDA ajustată a fost de 251,3 milioane de euro (inclusiv IFRS 16), un progres de 9% în comparație cu perioada anterioară.
Iată cifrele dezvăluite pentru T2 2021:
- veniturile au progresat cu 14,4% în T2 2021 față de T2 2020, până la 355 milioane de euro
- Numărul unităților generatoare de venituri (RGU) a atins 19,3 milioane în T2 2021, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă din 2020
- EBITDA ajustată de 129 milioane euro (inclusiv IFRS 16) și de 108 milioane euro (fără IFRS 16) în T2 2021 - o majorare cu 11,8% față de T 2020
Aflăm că în România s-a semnalat un parcurs de creștere susținută. Veniturile au crescut cu 14,5% în T2 2021 (comparativ cu T2 2020), pe seama evoluiei RGU. De asemenea, serviciile de pay-tv au progresat cu 15% la 5 milioane, serviciile de internet fix cu 18,9% la 3.5 milioane, iar serviciile de telecomunicații mobile cu 11%, la 3,9 milioane.
Creștere bază de RGU la nivelul grupului pe toate piețele:
- servicii de telecomunicații mobile - 7.1 milioane RGU (+1,1 milioane RGU față de 30 iunie 2020);
- servicii de pay-tv - 5.9 milioane RGU (+0,6 milioane RGU față de 30 iunie 2020);
- servicii de internet fix - 4.6 milioane RGU (+0,8 milioane față de 30 iunie 2020).
61% din veniturile consolidate au fost generate de activitățile de pe piața principală, România, care contribuie cu 70% din totalul unităților generatoare de venituri ale Grupului. Ca performanță a veniturilor, Spania este a doua piață, asigurând 24% din totalul veniturilor și urmată de Ungaria (14%) și Italia cu 2%.
Avem în final și o declarație a lui Serghei Bulgac, CEO Digi Communications N.V.:
" „Suntem încântați să le prezentăm investitorilor și partenerilor rezultatele remarcabile financiare și operaționale din prima jumătate a anului 2021. Le suntem recunoscători clienților pentru că au ales DIGI ca furnizor de servicii de telecomunicații și pentru că beneficiază de ofertele noastre de servicii convergente. Obiectivul nostru este să continuăm să furnizăm servicii de calitate la prețuri accesibile și să investim în dezvoltarea infrastructurii de comunicații electronice fixe și mobile. Apreciem profesionalismul echipelor noastre și perseverența lor în a asigura continuitatea serviciilor chiar și în perioade cu provocări".