Facebook a făcut un lobby agresiv contra legislaţiei antitrust, plantând articole în publicaţii din SUA

903 ori
<b>Facebook a făcut un lobby agresiv contra legislaţiei antitrust, plantând articole în publicaţii din SUA</b>E ştiut faptul că Facebook este subiectul unor investigaţii antitrust în SUA şi Europa şi că Mark Zuckerberg a fost nevoit să facă depoziţii în faţa autorităţilor americane pe seama poziţiei dominante a companiei sale pe piaţa social

E ştiut faptul că Facebook este subiectul unor investigaţii antitrust în SUA şi Europa şi că Mark Zuckerberg a fost nevoit să facă depoziţii în faţa autorităţilor americane pe seama poziţiei dominante a companiei sale pe piaţa social media. Ce nu ştiam (până azi) e faptul că Facebook contraatacă, sau mai bine zis compania mamă Meta o face, cu ajutorul presei.

Conform unor publicaţii din State, Facebook a folosit o firmă parteneră pentru a porni o propagandă prin articole editoriale în ziare locale din SUA. Astfel încearcă să facă lobby spre Congresul SUA pentru ca acesta să renunţe la procedurile antitrust. Conform The Washington Post, American Edge, un grup de lobby fondat de Facebook a lansat o campanie de PR în martie. În acea perioadă Senatul american pregătea o lege susţinută de ambele partide şi care limita puterea giganţilor tech.

Reclamele şi editorialele plantate în diferite publicaţii din state erau "de la grupuri care reprezentau mici afaceri", dar de fapt erau finanţate de către Facebook. În acele articole se scria că noua lege este una greşit direcţionată şi că va afecta negativ tehnologia folosită în fiecare zi. The New York Post a semnalat prima dată campania în aprilie, descoperind zeci de editoriale şi "scrisori" în mici publicaţii din SUA. 

În toate apăreau companiile big tech, de la Facebook la Google, Microsoft, Amazon. Cum s-au dat de gol? Exprimările lor erau similare. Vă reamintesc şi ce au legislatorii din SUA de împărţit cu giganţii tech şi anume că ei blochează competiţia, favorizând propriile servicii şi produse în rezultatele de căutare. Ne gândim aici la selleri de pe Amazon, la faptul că Google îşi preinstalează aplicaţiile pe telefoanele Android, la Microsoft care împinge în faţă în Windows Store propriile aplicaţii.

Grupul American Edge a mai finanţat (cu banii de la Facebook) şi studii care arată că noua legislaţie va lovi în industria tech americană. E interesant că în mai toate articolele numele "Facebook" nu era menţionat. American Edge a cheltuit peste 70.000 de dolari pe Google Ads şi 2 milioane de dolari în reclame pe Facebook. Nu ştim cât a dat şi presei locale.

Astfel de practici de lobby nu sunt o premieră în SUA, fie că vorbim despre industria tutunului, armelor, alcoolului sau a giganţilor tech. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×