Ultima zi a lunii iulie vine cu vești foarte bune pentru Huawei, asta ca urmare a publicării unui material Canalys referitor la situația livrărilor smartphone din trimestrul 2 al anului 2020. În ciuda restricțiilor care par a veni pe bandă rulantă, ultima cu referire la interzicerea producției de noi procesoare de către TSMC pentru compania chineză, iată că Huawei triumfă și depășește pentru prima oară în istorie Samsung la numărul de smartphone-uri vândute la nivel global.
Rezultatul este cu atât mai impresionat cu cât trebuie să luăm în considerare și perioada pandemiei, timp în care vânzările au scăzut serios și când și producția de terminale a avut de suferit. Potrivit Canalys, în trimestrul 2 al anului 2020 cei de la Huawei au livrat 55.8 milioane de smartphone-uri global - ocupând astfel primul loc în topul producătorilor smartphone la nivel global și depășind pentru prima oară în istorie Samsung.
Cifra este totuși mai mică dacă o comparăm cu numărul de telefoane livrate anul trecut în aceeași perioadă, iar referitor la Samsung - sud-coreenii au livrat în trimestrul 2 din 2020 un număr de 53.7 milioane de smartphone-uri. Deprecierea la nivel de vânzări pentru Samsung este de 30% față de trimestrul 2 al anului trecut.
Ambele companii de față au înregistrat livrări mai mici, iar avantajul Huawei este dat de China acolo unde naționalismul și-a spus cuvântul și a contribuit la creșterea vânzărilor locale cu 8%. De asemenea, aflăm că 70% din totalul smartphone-urilor vândute în China în momentul de față sunt telefoane ale celor de la Huawei.
Ben Stanton, analist senior în cadrul Canalys spune că dacă pandemia de Covid-19 nu avea loc, acest rezultat remarcabil înregistrat de către Huawei nu s-ar fi întâmplat. Ca fapt divers, Samsung are o cotă de piață de sub 1% în China. Nu în ultimul rând, analiștii Canalys sunt de părere că va fi greu pentru Huawei să își mențină poziția în clasament pe măsură ce situația începe să revină la normalitate pe piețele internaționale.
Firma de research este de părere că ceilalți producători smartphone din China pot profita de această situație în avantajul lor și extinde și mai mult prezența pe piețele internaționale. Astfel ei vor recupera și terenul pierdut în fața Huawei pe piața din China.