Se pare că a interzice tinerilor, puştanilor, adolescenţilor sau copiilor ceva nu e o strategie foarte eficientă. Cel puţin asta arată un studiu britanic aplicat după interdicţia respectivă de a folosi telefoane mobile la ore.
Studiul a descoperit că nu există nicio diferenţă semnificativă asupra stării de bine psihologice a adolescenţilor. Testele au fost făcute în şcolile unde există restricţii cu privire la utilizarea telefoanelor la ore. Studiul a fost desfăşurat de către cercetători ai Universităţii din Birmingham, publicat în The Lacent şi citat de Edupedu.ro. Au fost totuşi constatate asocieri între timpul petrecut pe telefon sau reţele de socializare şi un nivel mai scăzut al stării de bine, la nivel psihologic.
Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 1227 de elevi, cu vârste între 12 şi 15 ani, din 30 de şcoli britanice, din 2 categorii: şcoli cu politică restrictivă privind telefoanele, în care elevii trebuie să renunțe la dispozitive pe parcursul tuturor orelor petrecute la şcoală, dar şi şcoli cu politici permisive. Acolo elevii au voie să aibă acces la telefon tot timpul sau în anumite perioade. Spre exemplu, în pauze între ore sau în pauza de masă.
Studiul nu a găsit diferenţe mari între modul cum se simt psihologic tinerii dintr-o şcoală cu restricţii şi una fără. Cred totuşi că trebuie să dureze ceva mai mult timp pentru constatări mai pertinente. Studiul nu a găsit nici creşterea anxietăţii, nici probleme de somn sau activitate fizică, nici influenţă asupra realizărilor şcolare.