Ecranele OLED sunt destul de populare în lumea telefoanelor mobile. În trecut această tehnologie era folosită doar în cazul smartphone-urilor de top, iar doar anumite companii o foloseau. Totuși, tehnologia a început să își facă apariția și pe smartphone-uri midrange încă din 2020, iar potrivit estimărilor în jur de 50% din smartphone-urile lansate în anul 2022 vor folosi ecrane cu tehnologie OLED. Avem detalii mai jos.
Potrivit TrendForce, 39.8% din smartphone-urile lansate în acest an au display-uri OLED. Pe de altă parte, aceștia susțin că anul viitor aproximativ 45% sau chiar un procent mai mare de smartphone-uri vor avea ecrane OLED. Această estimare ia în calcul giganți din industrie precum Apple și Samsung care ar urma să folosească acest tip de display-uri pe majoritatea smartphone-urilor din portofoloiu. Compania sud-coreeană, Samsung, deja a început să includă ecrane AMOLED pe toate terminalele din seria Galaxy A. De asemenea, întregul lineup iPhone 12, de la Apple, folosește display-uri cu tehnologie OLED.
Creșterea procentului se datorează și companiilor chineze precum Redmi și Xiaomi, aceștia lansând smartphone-uri midrange cu ecrane OLED încă din acest an. Totodată, aflăm că producătorii acestor display-uri cu greu fac față cererii din partea celorlalte companii. Ca producători principali de panouri OLED îi avem pe TSMC, LG, Samsung și UMC. Mai aflăm că problema nu ar fi display-urile în sine, ci driverele IC. Acestea ar fi cipseturi dezvoltate pe un proces de 40 sau 28 de nanometri gândite special pentru display-urile OLED. Totuși, producția s-ar redresa începând din 2022.
Următorul pas în industria display-urilor pentru telefoane mobile ar fi tehnologia Mini LED. Aceasta ar prezenta avantaje notabile față de cea OLED, însă prețurile pentru acest tip de display-uri sunt mult mai mari. Momentan doar Apple a reușit să includă astfel de ecrane odată cu lansarea noilor tablete iPad Pro. Totuși, pe măsură ce producătorii vor adopta tehnologia Mini LED pe flagship-uri, ecranele OLED ar urma să se răspândească în cazul telefoanelor midrange. Astfel, procentul de 50% din 2022 ar urma să crească în următorii ani.