Apple a ieșit din topul celor mai importanți cinci producători de smartphone-uri din China pentru prima dată de la ascensiunea sa rapidă pe această piață. Conform firmei de cercetare de piață Canalys, livrările de iPhone în China au scăzut cu 6.7% în al doilea trimestru al anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În schimb, pare că o duc bine brandurile locale, vivo, OPPO și HONOR aflându-se acum pe primele poziții în acest top legat de vânzări. Mai jos avem detalii.
Analiștii pun această scădere bruscă pe seama creșterii brandurilor locale. HUAWEI, în special, pare că a revenit puternic pe piața de telefoane high-end, provocând statusul premium oferit de terminalele Apple. Piața smartphone-urilor vândute în China a crescut cu 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În al doilea trimestru din 2024 au fost livrate peste 70 de milioane de unități.
vivo conduce acum piața, având o cotă de 19%, cu 13.1 milioane de unități livrate. E urmată de OPPO (alături de OnePlus), HONOR și Huawei, fiecare cu aproximativ 10 milioane de unități livrate. Xiaomi s-a confruntat cu dificultăți în trecut, dar pare că producătorul a înregistrat o creștere de 17% față de anul trecut. Revine astfel în top 5 cu 10 milioane de unități livrate.
Apple a livrat 9.7 milioane de telefoane, ceea ce i-a adus o cotă de piață redusă la 14%. Pentru a contracara această scădere, Directorul Operațional al Apple, Jeff Williams, a vizitat recent China pentru a se întâlni cu oficiali și a reafirma angajamentul companiei față de această piață.
Analiștii susțin că singura șansă ca Apple să revină în top 5 ar fi lansarea platformei „Apple Intelligence” în China. De asemenea, seria de telefoane iPhone 16 reprezintă o altă oportunitate pentru a stimula cererea și a îmbunătăți poziția Apple pe piața chineză.
E de reținut că în China competiția este acerbă, brandurile locale oferă caracteristici atractive la prețuri competitive. Astfel, pare că rămâne de văzut dacă Apple va reuși să se adapteze la cerințele consumatorilor chinezi.