Cei de la Phone Arena au un editorial interesant pe tema strategiei gândite de Carl Pei pentru Nothing Phone (2). Undeva între laudă şi insultă, ei consideră că Nothing a "copiat" iPhone 15 Pro înainte de lansare. Asta mi-a amintit de strategia clasică a companiilor din China de acum câţiva ani.
Trebuie spus că nu e doar vorba de companii din China aici, ci şi din SUA şi Japonia. Spre exemplu înainte să iasă iPhone X cu ecran cu breton şi să îl facă mai cool, apăreau Essential Phone şi Sharp Aquos S2. Înainte ca Apple să scoată jack-ul audio de pe iPhone, Meizu a venit rapid cu această mutare cu câteva luni înainte de iPhone 7. Nothing "copiază" Apple în alt mod decât aceste companii totuşi.
O face mai degrabă ca strategie, pe următorii piloni:
- designul e prioritar, specificaţiile nu prea contează
- nu eşti o companie, ci un creator de comunitate de fani, nu ai clienţi ai prieteni
- produsele sunt accesibile, dar nu aşa accesibile încât să pară prea ieftine
Trebuie spus şi că iPhone 15 Po va aduce un design mai curbat pe lateral faţă de iPhone 14 Pro şi fix asta face şi Nothing Phone (2) fără de prima generaţie. E ştiut faptul că şi Carl Pei e mare fan Apple şi chiar a făcut recenzii de iPhone-uri pe YouTube. Şi nu doar de iPhone-uri, ci şi de S23 Ultra şi OnePlus 11.
Încet, dar sigur Nothing se cimentează în conştiinţa publică drept o companie cool şi modul în care imită Apple nu e deranjant... încă. Are şi extra-urile de design, cu iluminare LED şi transparentă şi preţurile nu sunt rele. Este totuşi oare de ajuns pentru a face compania cu adevărat MARE?

