O aplicaţie Android populară a devenit malware/adware; Are 10 milioane de instalări şi vă recomandăm să o evitaţi

29.071 ori
<b>O aplicaţie Android populară a devenit malware/adware; Are 10 milioane de instalări şi vă recomandăm să o evitaţi</b>Unul dintre aspectele care separă Android de iOS este securitatea utilizatorilor şi strictețea selecţiei aplicaţiilor care intră în magazinul de apps. În Play Store ai şanse mai mari să găseşti aplicaţii infectate cu malware

Unul dintre aspectele care separă Android de iOS este securitatea utilizatorilor şi strictețea selecţiei aplicaţiilor care intră în magazinul de apps. În Play Store ai şanse mai mari să găseşti aplicaţii infectate cu malware şi adware, decât în App Store. Un caz grav descoperit recent de către experţii în securitate de la Malwarebytes este cel al unei aplicaţii cu 10 milioane de descărcări. Despre ce e vorba aflaţi mai jos.

Aplicaţia în cauză este banală Barcode Scanner, care după milioane de descărcări a fost coruptă şi convertită în adware. Aceasta îşi deschide propriul browser şi afişează reclame intruzive. Creatorul aplicaţiei este Lavabird Ltd, care o oferă via Play Store de câţiva ani deja. Are rating de 4.5 steluţe din 5 după 73.932 recenzii. Mai mult de atât, aplicaţia a fost chiar inclusă în programul Google Play Pass, care îţi permite să plăteşti 4.99 dolari/euro pe lună sau 29.99 dolari pe an pentru a instala câte aplicaţii vrei.

Barcode Scanner

Problemele cu Barcode Scanner au început în decembrie, când dezvoltatorul a lansat o actualizare importantă. Ulterior au început să apară şi reclamele intruzive, care împing în față aplicaţii ce curăţă telefoanele Android fişiere inutile şi cresc autonomia bateriei. Utilizatorii au început să se plângă de faptul că le sunt afişate prea des reclame.

Putem trăi foarte uşor şi fără acest soft totuşi, existând o sumedenie de scannere de coduri de bare. Puteţi folosi Google Lens pentru a scana codurile, iar mulţi producători de telefoane oferă propriile soluţii de scanare în aplicaţia Cameră. Google ia în calcul între timp integrarea unui mecanism de Privacy Protection în Play Store similar cu cel din App Store.

Apple îi obligă pe dezvoltatori să obţină consimţământul utilizatorilor pentru a le urmări activităţile în alte aplicaţii şi site-uri sau pentru a accesa identificatori de advertising pe terminale. Utilizatorul poate alege între "allow tracking" şi "require application not to track". Mulţi advertiseri şi dezvoltatori se opun totuşi acestei practici, de aici şi bătălia între Apple şi Facebook.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile.ro dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×