În contextul în care grijă pentru mediu ar putea salva generaţiile viitoare, Orange România pune la dispoziţia clienţilor săi EcoRating. Acesta este un sistem complex de evaluare a performanței de mediu pentru telefoanele mobile. Avem detalii despre el mai jos.
Un studiu realizat în septembrie 2021 arată că 70% dintre clienţii Orange România ar fi dispuşi să plătească un preţ chiar şi cu 10% mai mare pentru un produs clasificat drept sustenabil. Astfel prin afişarea scorului EcoRating pentru terminalele mobile în magazinele Orange sau pe www.orange.ro, cumpărătorii îşi dau seama ce produs se potriveşte nevoilor lor, dar şi care are un impact mai redus asupra mediului pe durata întregului ciclu de viaţă.
Unul din doi respondenţi la studiul Orange a declarat că e dispus să adopte un comportament de consum cu impact negativ redus asupra mediului, dacă s-ar dovedi că acţiunile şi obiectele folosite fac rău mediului. Cei mai mulţi dintre participanţii la studiu, 88% spun că iau în considerare durabilitatea unui produs înainte de achiziţie. 71% dintre respondenţi îşi doresc implementarea unei etichete eco pentru telefoanele mobile, pentru a avea mai multe informaţii şi a îşi alege telefonul în consecinţă.
Ce este EcoRating?
EcoRating este un sistem de evaluare a dispozitivelor care oferă o ierarhizare a telefoanelor mobile în funcție de impactul lor asupra planetei. Asta din momentul începerii producției și până la scoaterea lor din uz. Lansată la inițiativa a cinci dintre cei mai mari operatori de telefonie mobilă, clasificarea EcoRating a fost aplicată, până acum, unui număr de peste 80 de modele de telefoane mobile.
Datorită acestei clasificări, clienții Orange au acum acces la informații privind durabilitatea telefonului cumpărat, potențialul de reparare, potențialul de reciclare, impactul asupra climei și eficiența în folosirea resurselor. Mai multe detalii despre punctajul EcoRating, dar și indicatorii care stau la baza fiecărei evaluări puteți găsi aici.