Unul dintre momentele groaznice ale unui posesor de telefon, mai ales în cazul unuia scump e cel în care pică pe jos terminalul. Unii utilizatori ascund astfel de incidente şi se prezintă la garanţie/service, fără a da detalii complete. Dar marii producători de telefoane au propriile sisteme pentru a semnala daunele aduse telefoanelor. Spre exemplu aflăm că Samsung a inclus o detecţie a căderilor pe Samsung Galaxy Z Flip 3.
Pliabilul care a debutat în august 2021 şi care se vinde foarte bine datorită preţului mai scăzut, are un sistem de logare, care înregistrează folosind accelerometrul toate incidentele de scăpare şi cădere. Inginerii Samsung pot folosi acele log-uri pentru a stabili dacă terminalul a fost scăpat de la o înălţime de 1 metru sau nu şi verifică dacă există daune serioase acoperite sau nu de garanţie.
Sursa afirmă şi că unele service-uri sunt mai permisive decât altele, deci ține şi de norocul utilizatorului. Informaţia a fost coroborată cu păţaniile unor posesori de Z Flip 3. În unele cazuri Samsung oferea repararea telefonului în garanţie, chiar dacă se constata că telefonul a fost scăpat de 3 ori, ultima scăpare având loc cu 10 ore înainte ca ecranul să se spargă. Acesta e doar un caz izolat totuşi.
Nu se ştie dacă şi Galaxy Z Fold 3 are un sistem de logging similar. Mă gândesc că pot fi şi scopuri mai nobile pentru un astfel de sistem şi anume detecţia căderii unei persoane în vârstă sau bolnave, după modelul ceasurilor inteligente.