Trăim într-o perioadă în care marile companii tech şi în special cele din zona reţelelor de socializare se tot copiază una pe alta. Recent Twitter a lansat Fleets, adică o clonă de Story-uri de pe Instagram, Facebook, YouTube, iar acum Snapchat are propria sa alternativă la TikTok. Se numeşte Spotlight şi o detaliem mai jos.
Spotlight a debutat că o secţiune a aplicaţiei Snapchat, care se va axa pe video-uri create de către utilizatori. De această dată ele sunt scoase în faţa mai mult şi vor exista şi creatori de conţinut plătiţi, cu fonduri de milioane de dolari deja alocate. Snapchat promite că va plăti 1 milion de dolari pe zi până la finalul lui 2020 celor care partajează cele mai populare clipuri. Conceptul acestei noi funcţii aduce cu Instagram Reels şi include clipuri verticale care pornesc automat (auto play) şi posibilitatea de a face swipe în sus sau jos pentru a face trecerea între clipuri, că la TikTok.
Un algoritm specializat va alege pentru voi ce clipuri să vedeţi, dar le puteţi şi împărţi în subiecte/taguri. Ce e diferit faţă de TikTok e că nu poţi posta comentarii la video-uri sau să faci acel lipsync că la TikTok. Majoritatea "Snap-urilor' din spotlight vor fi anonime, deci nu te vei putea afirma acolo, dacă eşti un creator mic de conţinut. Cei care au profil public pot să o facă totuşi. Încă nu e clar şi cum obţii bani din ceea ce postezi, dar Snapchat a declarat că e pe bază de număr de vizualizări unice pe zi.
Pe viitor Snap vrea să atragă şi sponsori şi advertiseri, deci vor creşte sumele. Nu e sigur că le va merge cu această clonă de TikTok, deşi văd că Instagram Reels au început să prindă. O parte bună e că faţă de Reels, care e plin de video-uri furate de pe TikTok, pe Spotlight nu poţi să urci ceva cu watermark.


