Strategy Analytics a publicat un nou raport astăzi, în care detaliază piaţa senzorilor foto pentru telefoanele mobile. Se pare că această piaţă a crescut cu 13% în 2020, ajungând la o valoare de 15 miliarde de dolari. Asta deşi au fost livrate mai puţine telefoane decât în 2019, cu 8.8% chiar. Sony rămâne la şefia acestui segment şi avem detalii mai jos.
Sony are o cotă de piaţă de 46% în această zonă, îmbunătăţindu-şi cifrele faţă de prima jumătate din 2020, când avea 44%. Samsung se află pe locul 2, cu o cotă de 29%, deşi începuse 2020 cu 32% în primele 6 luni. OmniVision e pe locul 3, cu 10%, o creştere mică de la cei 9% în trimestrul 1 2020. Se pare că Sony ar fi pierdut puţin din ritmul creşterii din cauza problemelor suferite de Huawei, ale căror cifre de livrări au picat serios în 2020. Compania încheia 2020 în afara topului 5 de producători smartphone şi era împinsă mai jos de vânzarea ramurii Honor.
În aceste condiţii Sony va începe să piardă teren în fața senzorilor Samsung, care sunt mai ieftini şi au început să şi livreze din punct de vedere al calităţii. Sony nu are încă un senzor performant de 108 megapixeli, iar Samsung pare a fi făcut o treabă bună cu cel de 50 MP inaugurat pe Xiaomi Mi 11 Ultra. Sony ne va arăta noii senzori de abia pe Huawei P50 Pro şi Xperia 1 III.
Anul 2020 a fost definit de camere foto cu mulţi megapixeli, acesta fiind trendul numărul 1 la ora actuală. Publicul mai savvy totuşi ştie că nu contează doar megapixelii, ci foarte mult şi lentilele şi mărimea senzorului.