Conform datelor obținute de către vivo, piața de smartphone-uri nu mai este definită doar de parametrii hardware. Compania spune că e momentul să privim dincolo de specificatiile tehnice ale terminalelor. Astfel, viitorul smartphone-urilor va fi influențat tot mai mult de inovațiile aduse tehnologiilor de bază și de experiența personalizată pentru fiecare utilizator. Aflăm prin intermediul unui comunicat de presă că aceste idei au stat la baza strategiei adoptată de vivo, iar ea va continua și în 2023. Mai multe detalii avem în rândurile ce urmează.
Erik Zhu, director general al biroului reprezentativ vivo în România, spune:
„Piaţa de smartphone-uri este o piaţă matură, unde există o competiţie acerbă între companii pe segmentul high-end. Companiile care oferă tehnologii inovatoare vor deveni lider pe termen lung. Un astfel de exemplu este modelul vivo X80 Pro cu funcţiile sale inovatoare, precum stabilizare gimbal, care a fost foarte apreciat atât de utilizatori, cât şi de specialişti.
Tot mai mulţi utilizatori avansaţi au ales smartphone-urile vivo, bucurându-se de experienţa deosebită oferită de cipurile de imagine inovatoare, de funcţiile inteligente adăugate sistemului de operare Android şi de alte tehnologii de bază. Anul următor dorim să păstrăm acest avantaj cu ajutorul inovaţiilor pentru utilizatori.”
Se pare că specificațiile și parametrii hardware nu mai reprezintă cele mai importante elemente pentru a oferi utilizatorilor o experiență de utilizare inedită. De aici pleacă strategia adoptată de vivo care va continua și în 2023. Compania se concentrează pe dezvoltarea de hardware și software personalizat pentru a optimiza aplicațiile de bază și principalele scenarii de utilizare.
Un exemplu în acest senz e dezvoltarea cipurilor vivo pe baza programelor de cercetare independentă și în colaborare cu parteneri. Au fost create pentru a susține dorința vivo de a oferi imagini uimitoare pentru dispozitivele mobile, funcționare fără întreruperi și performanță. De exemplu, avantajul competitiv al cipului de imagine vivo V1+ a permis utilizarea unor funcţii inovatoare şi a oferit performanţă incredibilă pentru produsele flagship, precum cele din seria X80.
Compania continuă să investească în acest domeniu, extinzând considerabil echipa de cercetare. Noile cipuri din seria V au fost folosite la smartphone-urile din lineup-ul vivo X90, proaspăt lansat. În plus, vivo și ZEISS colaborează pentru a dezvolta sisteme de camere inovative. Colaborarea include crearea şi prototiparea de noi modele de obiective cu ajutorul „digital twins“ - o tehnică dezvoltată de ZEISS pentru a crea obiective foto şi cinematografice profesionale.
O altă strategie vivo se concentrează pe transformarea arhitecturii de bază prin investiţii importante în domeniul dezvoltării. Cei 3 000 de membri ai echipei de personalizare a sistemului de operare, parte din cei peste 13 000 de angajaţi din centrele vivo R&D, doresc să îmbunătăţească experienţa utilizatorilor prin personalizarea avansată a sistemelor de operare. Astfel, prin intermediul interfeței grafice Funtouch OS13, vivo transformă experienţa oferită de Android 13 şi optimizează procesarea, stocarea şi afişarea pentru a oferi o gestionare mai bună a consumului de energie şi răcire inteligentă.
Erik Zhu, director general al biroului reprezentativ vivo în România, mai spune că „Optimizarea tehnologiile de bază poate reduce dependenţa de componente hardware”. În acest sens, vivo a investit în transformarea arhitecturii de bază a sistemului de operare. A apărut astfel memoria RAM 3.0 care poate fi extinsă și care folosește învăţare automatizată şi tehnologie AI pentru a îmbunătăţi multitasking-ul şi performanţa de gaming, fiind utilizat spațiul de stocare al telefonului pentru a suplimenta memoria RAM fizică și pentru a oferi utilizatorilor o experiență fără întreruperi.
Conform vivo, următoarele smartphone-uri vor reflecta stilul de viaţă şi dorinţele utilizatorilor, specificațiile devenind secundare față de cât de bine tehnologiile disponibile răspund nevoilor oamenilor. Această inovare centrată pe utilizator porneşte de la feedback-ul acestora despre modurile de utilizare şi permite companiei să ofere o experienţă unică pentru smartphone-urile high-end