YouTube îşi continuă lupta contra celor care vor să îi fenteze sistemul de reclame sau să plătească mai puţin pe abonamentele sale Premium. După ce a interzis workaround-urile prin care îţi făceai cont mai ieftin pe Turcia sau India, acum pedepseşte utilizatorii de adblock cu reclame lungi şi de o oră.
Iniţial această mutare a fost percepută că o greşeală din partea Google, dar acum e clar că e ceva intenţionat. Google/YouTube a tot făcut eforturi în direcţia de a bloca sau limita extensiile care blochează reclamele sale. Cine vrea să aibă YouTube-ul neincetinit şi fără probleme trebuie să scape de ad blocker.
Mai mulţi utilizatori Reddit scriu că au primit reclame peste care nu se poate sări, iar unele ajungeau să fie chiar de 1, 2 sau chiar de 3 ore. Ele apăreau înainte de redarea unui clip. Google anunţase, e drept că va începe să combată ad blockerele, care îi afectează principala sursă de venit, reclamele.
Gigantul afirmă că de aceea şi este gratuit YouTube, pentru că reclamele plătesc costurile de menţinere a serviciilor, dar şi veniturile creatorilor de conţinut. YouTube a clarificat recent că unele blocatoare de reclame pot distorsiona experiența de redare, ceea ce ar putea explica de ce unii utilizatori se confruntă cu reclame nesărite extrem de lungi.
Platforma a subliniat că, potrivit regulilor sale oficiale privind formatele publicitare, reclamele in-stream nesărite sunt limitate la 15 secunde pe dispozitive mobile și la maximum 60 de secunde pe televizoare. YouTube susține că nu afișează intenționat reclame nesărite care durează minute întregi sau chiar o oră.