Săptămâna începea cu prezentarea lui iOS 15 şi cu fiecare zi ce trece descoperim noi funcţii ale sale. Printre ele se numără şi uşurarea procesului de "refund" pentru achiziţiile din aplicaţii. Până acum trebuia să trimiţi plângere la Apple prin pagina Report a Problem, dar acum poţi pur şi simplu să ceri banii înapoi din aplicaţie.
iOS 15 aduce câteva schimbări, de la noutăţi legate de FaceTime, la nivel de direcţie a sunetului şi funcţie Portrait, SharePlay pentru partajarea experienţei, noutăţi legate de notificări, intimitate, Maps mai precis. O altă noutate este abilitatea de a cerere banii înapoi pe IAP-uri direct în cadrul aplicaţiilor din iOS 15. Schimbarea vine şi pentru că Apple a lansat un nou API StoreKit, care le permite dezvoltatorilor să integreze o opţiune "Request a Refund" în cadrul aplicaţiilor lor.
Apeşi pe buton şi apoi vei fi dus spre o listă de achiziţii. Acolo alegi tranzacţia cu probleme şi alegi unul dintre motivele pentru care vrei să o anulezi. Apoi faci cererea şi aştepţi mailul de la Apple, cu un termen de returnare de bani de 48 de ore. IAP-urile sunt o mare problemă, fiind deseori modul în care cei mici golesc cardurile părinţilor, cumpărând skin-uri în Fortnite, bănuţi de aur în jocuri gratuite de mobil şi alte trăznăi. Au fost chiar cazuri cu mii sau zeci de mii de dolari cheltuiţi.
Există şi voci care nu susţin abordarea Apple. CEO-ul RevenueCat, Jacob Eiting afirmă că e un pas în direcţia corectă, dar ar putea indica confuzie în rândul dezvoltatorilor şi consumatorilor legat de cine e răspunzător de returnarea banilor: dezvoltatorul sau Apple. În realitate e vorba de Apple şi nu de dezvoltator.