Autorităţile de la Drumuri din România au primit printr-un act normativ misiunea de a crea un "sistem naţional pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor", aşa cum aflăm de la Hotnews. Sună a un soi de Waze, iar utilizatorii săi ar urma să posteze cu privire la problemele întâmpinate pe drumuri şi autostrăzi.
Ordonanța Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 cu privire la gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructură rutieră a fost publicată în Monitorul Oficial din 28 ianuarie 2022. Compania de Drumuri prin CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică) operează Punctul Naţional de Acces, un sistem de raportare al problemelor rutiere. În acest moment serviciul există, dar accesul e limitat, disponibil doar companiilor de transport şi autorităţilor locale.
Oficialii CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) ar putea crea o aplicaţie pentru smartphone-uri, cu o interfaţă intuitivă ce permite raportarea rapidă şi facilă de probleme pe drumuri. Se poate raporta carosabilul deteriorat, marcaje lipsă, semnale în neregulă, drumuri cu acces greu din cauza vremii, vehicule abandonate sau pe contrasens, accidente, blocaje, obstacole, vizibilitate redusă.
Încă nu e clar dacă platforma va fi dezvoltată intern sau va avea loc o licitaţie pentru a colabora cu o companie software. Odată realizată aplicaţia sesizările şoferilor sunt trimise spre rezolvare direct către autorităţi sau cei responsabili cu acel sector de drum. Asociaţia Pro Infrastructura a sugerat şi o colaborare cu cei de la Waze pentru a obţine date direct de acolo, existând alerte cu gropi şi probleme.