Google începe să activeze în Gmail o funcție destul de importantă și solicitată de către utilizatori. E vorba despre o pagină dedicată „Manage subscriptions”, un loc unde îți poți gestiona toate abonamentele (newslettere și alte mailuri promoționale). Momentan funcția pare să fie disponibilă doar în aplicația Gmail pentru Android, dar curând ajunge și pe iOS, dar și în versiunea web. Mai jos avem detalii.
Ideea e destul de simplă. În meniul aplicației Gmail, pe Android, apare acum o opțiune nouă „Manage subscriptions”. Prin intermediul său vei vedea o listă cu toate adresele de email de la care primești periodic mesaje. Gmail îți arată câte mailuri ai primit recent de la fiecare expeditor. Apare aici și un buton lateral pentru dezabonare directă.
În majoritatea cazurilor, dezabonarea se face dintr-un singur tap, direct din aplicație, fără să mai deschizi site-uri externe sau să cauți butoane mici de „unsubscribe”, ascunse de obicei la finalul mailurilor. Totuși, uneori unele site-uri pot cere să finalizezi procesul într-o fereastră nouă, în browser.
Google menționează însă că, după ce folosești opțiunea de dezabonare, poate dura câteva zile până când expeditorul chiar oprește trimiterea mesajelor. Google spune că rollout-ul e „gradual” și că urmează să fie extins pe celelalte platforme în viitorul apropiat.