Am încercat noul Cyberpunk Phantom Liberty cu NVIDIA DLSS 3.5 în acţiune; Cel mai scump DLC din istorie?

2.292 ori
<b>Am încercat noul Cyberpunk Phantom Liberty cu NVIDIA DLSS 3.5 în acţiune; Cel mai scump DLC din istorie?</b>Zilele trecute discutam cu un prieten despre DLC-ul/expansion-ul jocului Cyberpunk 2077, Phantom Liberty. M-a şocat să aflu că a avut un buget de 80 de milioane de dolari şi mă întrebam cât s-a dus la implicarea actorului Idris Elba

Zilele trecute discutam cu un prieten despre DLC-ul/expansion-ul jocului Cyberpunk 2077, Phantom Liberty. M-a şocat să aflu că a avut un buget de 80 de milioane de dolari şi mă întrebam cât s-a dus la implicarea actorului Idris Elba. Ei bine am şi încercat acel expansion, din două motive: unul, să savurez noua poveste şi doi, să văd care e treaba cu DLSS 3.5, inaugurat de altfel în Cyberpunk şi o evoluţie de la DLSS 3.0 de la NVIDIA. Ce a ieşit aflaţi mai jos.

Care e treaba cu DLSS 3.5?

Pe scurt DLSS este Deep Learning Super Sampling, tehnologie prin care poţi avea frame rate-uri mai multe, chiar şi la rezoluţie mare. Multă vreme a fost percepţia că nu te poţi juca şi la 200+ FPS în 2K sau 4K. Acum se poate. La Gamescom 2023, NVIDIA lansa DLSS 3.5 şi îl inaugura fix în Cyberpunk. Acum se foloseşte AI-ul, randare neurală şi Ray Reconstruction.

DLSS 3.5

De ray tracing sigur ştiţi, e tehnologia prin care fasciculele de lumină, reflexiile, refracţiile şi dispersia luminii sunt redate realist. Acum nu mai avem poze cu reflexiile din geam, comportamentul lumii e cel din fizica reală. Ei bine Ray Reconstruction reduce zgomotul de imagine şi se foloseşte de un supercomputer NVIDIA şi o amplă reţea AI. 

Avem efecte de iluminare globală, reflexii şi un realism crescut inclusiv în zonele mai întunecate. Se practica ceva numit "denoising", adică se reduce zgomotul din imagine. AI-ul a antrenat DLSS 3.5 cu de 5 ori mai multe date decât DLSS 3. Rezultatul? Se completează cu pixeli acolo unde ei lipsesc. 

DLSS 3.5

Partea bună? Poţi activa DLSS 3.5 pe orice placă video NVIDIA din seria RTX, nu doar pe noua serie RTX 40, faţă de DLSS 3. 

Ce am observat eu?

Se pot observa îmbunătăţiri pe partea de Global illumination, a reflexiilor şi a umbrelor rezultând o grafică mult mai realistă şi mai imersivă. Din screenshoturile ataşate se poate observa o uriaşă îmbunătăţire a performanţei când activăm funcţia DLSS Frame Generation şi Ray Reconstruction. Am făcut acelaşi SS cu şi fără DLSS Activat iar rezultatele vorbesc de la sine. Avem o experienţă foarte smooth, jocul se mişcă şi se simte excelent. 

DLSS 3.5

Test 1 RayTraceOFF-DLSS OFF2

DLSS 3.5

Test 1: RayTraceON-DLSS ON2

Pentru a ne bucura de DLSS 3.5 trebuie să fim siguri că avem update-ul Cyberpunk 2077 2.0 şi să pornim jocul. De acolo intrăm în tab-ul Graphics, apoi activăm NVIDIA DLSS Super Resolution şi modul preferat de calitate. În zona DLSS Ray Reconstruction alegem o setare şi îi dăm "ON". Nu putem folosi Ray Reconstruction fără Super Resolution. 

DLSS 3.5

Test 2: RayTraceON-DLSS OFF

DLSS 3.5

Test 2: RayTraceON-DLSS ON

Dacă jucăm la rezoluţii mai ridicate, cu DLSS Super Resolution pe Quality vom avea un look mai plăcut al lui Night City, pentru că sunt mai multe date de reconstruit şi creşte precizia randarii imaginii finale. Recomand şi să activaţi modul Overdrive de Path Tracing, dacă va ţine placa grafica, pentru a face să lucească bolizii explozivi din Dogtown. 

La început o să observi pe alocuri artefacte şi ghosting, tehnologia e la început, dar are machine learning şi AI şi va deveni mai bună pe măsură ce evoluează. 

Setari grafice, capturi de ecran:

Impresii Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Cyberpunk 2077 venea în 2020 cu nișcaiva probleme, remediate între timp de CD Projekt RED. Avea bug-uri, probleme cu poliţia din joc şi AI-ul, unele NPC-uri glitchuite. Totuşi povestea era fabuloasă, chit că existenţa lui Johnny Silverhand mă ducea cu gândul la Fight Club. Trebuie să vă spun şi că Phantom Liberty nu a venit singur, a venit cu un patch 2.0 care creşte semnificativ plăcerea de a juca jocul. 

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Rezolvă toate bug-urile, de la cele legate de poliţie, AI, vehicule, umblă la skill-uri şi perk-uri şi implanturi. Face luptele mai echilibrate. O să simţiţi cea mai mare diferenţă când începeţi să trageţi dintr-un vehicul.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Phantom Liberty aduce vreo 10-15 ore de poveste nouă, care îl implică pe Songbird, Netrunner şi ajutor al preşedintelui New United States. El ne oferă un job riscant: avionul preşedintelui a fost deturnat şi aterizează în Night City. Mă rog, mult spus aterizează, se prăbuşeşte într-o zonă rău famat.

Acţiunea se petrece în Dogtown, spaţiu complet nou, care e ceva mai dezolant decât Night City-ul clasic. E mai spre Mad Max, haos, zonele decrepite din periferia unui Midgar de Final Fantasy VII. A crescut level cap-ul de la 50 la 60, adică pe româneşte aveţi încă 10 puncte de abilitate şi perk pentru a vă face personajul mai puternic. Apar şi arme noi şi upgrade-uri noi, dar şi ceva numit Relic Tree. Aici facem ugprade-uri personajului prin terminalele Militech. 

În expansion Idris Elba îl joacă pe agentul FIA (un soi de CIA) Solom Reed şi este modelat perfect după actor. Flegmatic, glumeţ, dar şi sigur pe el, rolul lui Reed a fost creat special pentru Elba.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Phantom Liberty începe cu aterizarea prăbușită a președintelui într-un cartier autonom din Night City, numit Dogtown și tu, protagonistul ești angajat de Serviciul Secret pentru a o salva.

De acolo îi vei întâlni pe, Song So-Mi, un hacker NUSA interpretat excelent de Christine Minji Chang și Solomon Reed, un agent care este readus în comisie, jucat de iconicul actor Idris Elba (Suicide Squad 2, Fast & Furious, Beasts of No Nation). Keanu Reeves revine ca Johnny Silverhand. Simt că Reeves este de fapt mai bun de data aceasta, din punct de vedere al actoriei. Sincer, cred că are un material mai bun cu care să lucreze în Phantom Liberty.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Povestea extinsă îi permite lui Reeves să exploreze latura tristă a lui Silverhand, adâncindu-se în existența lui ca un revoluționar eșuat închis în corpul altcuiva. Dar mai mult decât atât, între Elba, Reeves și Chang, Phantom Liberty face o treabă grozavă evidențiind cât de avansate sunt animațiile personajelor sale în comparație cu alte RPG-uri cu buget mare. 

CDPR a găsit ceva în Cyberpunk 2077 care te poate emoționa cu adevărat. Pont: are legatură cu asociatul lui Reed, Alex. Inițial, protagonistul lui Cyberpunk V și-a îmbunătățit abilitățile în luptă, stealth și hacking prin upgrade-uri pasive.  Traficul, atât pietonal, cât și rutier este mai convingător acum, mulțimile reacționând mai bine la evenimente precum accidentele de mașină și focuri de armă din apropiere. 

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Jocul are acum un sistem Wanted adecvat celui ca Grand Theft Auto, iar urmăririle poliției cresc în intensitate. Este relativ ușor să fugi de poliție în majoritatea circumstanțelor și obținerea unui rating de cinci stele necesită ceva efort. 

Care e treaba cu NVIDIA Reflex: 

Pe lângă DlSS 3.5 avem parte opţiunea NVIDIA Reflex care optimizează latența sistemului, ce ajută la timpi de reacție mai rapizi și precizie mai ridicată în jocurile competitive. 

Cum funcţionează Nvidia Reflex? 

  • Se aşteaptă o perioadă de timp pe care Reflex a prezis-o
  • Se comunică către Reflex că începe Game Loop.
  • Se citeşte user input (mouse, tastatură, controller etc.)
  • Se actualizează starea jocului (starea jucătorului, poziție, fizică etc.)
  • Se pregăteşte cadrul pentru a fi redat din starea jocului
  • Se comunică către Reflex că se termină Game Loop-ul
  • Se trimite cadrul la GPU

Acum, unele jocuri fac de fapt tehnici ca aceasta de ceva vreme pentru că V-Sync să nu fie laggy, cu toate acestea, fără acces la informații și cunoștințe profunde despre modul în care driverul grafic este configurat pentru a se comporta, este mai greu. pentru a ghici momentul. Reflex este încorporat în driver și va fi încorporat în motoarele de joc populare, iar activarea acestuia va seta totul să „funcționeze” și să se comporte corect.

Pentru acest review, am testat jocul pe o configuraţie de genul:

  • AMD Ryzen 3700x 
  • 32 GB DDR 4 3200 MHz
  • Nvidia RTX 4080 16 GB
  • HDD Samsung M2 1TB

Concluzii:

Veţi primi DLSS 3.5 şi în Portal with RTX, Alan Wake 2 şi Half Life 2 RTX. Am câştigat zeci de frame-uri în gameplay odată cu DLSS 3.5 şi am putut păstra şi rezoluţia ridicată la gameplay. Dacă ai şi Ray Reconstruction ai mai puţine frame-uri adăugate, maxim 10, dar fluiditatea crescută e mereu binevenită, mai ales într-o urmărire cu maşini şi împuşcături. În Phantom Liberty DLSS 3.5 poate chiar tripla performanţa cu RT Overdrive activat la rezoluţii 2K faţă de momentul când ţii DLSS dezactivat. 

Străzile din Cyberpunk 2077, din Night City sunt pline de reflexii de la panouri luminoase şi neoane. DLSS 3.5 le creşte masiv calitate şi claritatea. Apoi avem farurile maşinilor şi iluminarea care înconjoară maşina, toate ajutate de algoritmul de "denoise". Vedem şi reflexiile din apă, mult îmbunătăţite acum în vreme ce gonim să îl salvăm pe Preşedinte.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Apar chiar şi reflexii ce nu existau cu acel mod oprit şi detaliile personajelor sunt mai ample. Experienţa din joc s-a schimbat în bine şi parcă-parcă încep să înţeleg unde s-a dus bugetul de 80 de milioane de USD de la producătorul polonez. Cyberpunk 2077 şi al său expansion sunt doar două exemple de ce poate face ecosistemul RTX la cel mai înalt nivel. Avem DLSS 3.5 pe de o parte pentru o cantitate mai mare de frame-uri la rezoluţii ridicate, ray tracing pentru comportament realist al luminii şi Reflex pentru a optimiza latenţa sistemului.

NVIDIA RTX mai înseamnă şi drivere, ecosistemul Studio (iniţial suită de drivere, acum soluţii pentru randare şi simplificare a sarcinilor de lucru), dar şi Broadcast şi Canvas pentru creatorii de conţinut, în vreme ce pentru dezvoltatori avem NVIDIA Omniverse. Toate acestea ca o completare a potenţialului hardware-ului şi mă refer la seria de plăci RTX, cimentând NVIDIA ca furnizorul celei mai bune platforme de gaming.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile.ro dacă folosești cuponul: QUICK202

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×