>Concurs pentru liceeni: ASUS Learn and Compete 2026 testează tinerii cu potenţial şi îi premiază

Concurs pentru liceeni: ASUS Learn and Compete 2026 testează tinerii cu potenţial şi îi premiază

459 ori
<b>Concurs pentru liceeni: ASUS Learn and Compete 2026 testează tinerii cu potenţial şi îi premiază</b>Pe 21 noiembrie 2025 ASUS şi Inspectoratul Şcolar Al Municipiului Bucureşti pornesc competiţia ASUS Learn and Compete 2026. Tinerii liceeni, între clasele 9 şi 12 îşi vor valorifica creativitatea, pasiunea pentru IT într-un concurs pe bază de Kahoot. Ce p

Pe 21 noiembrie 2025 ASUS şi Inspectoratul Şcolar Al Municipiului Bucureşti pornesc competiţia ASUS Learn and Compete 2026. Tinerii liceeni, între clasele 9 şi 12 îşi vor valorifica creativitatea, pasiunea pentru IT într-un concurs pe bază de Kahoot. Ce premii sunt şi detalii aflaţi mai jos.


Liviu Marica & Nicoleta Ciobanu

Sunt mii de liceeni înscrişi la fiecare ediţie, competiţia datând din 2022 şi au fost aproape 100 de licee participante la fiecare ediţie. Premiile? De obicei laptopuri sau PC-uri desktop. Elevii trebuie înscrişi de un profesor coordonator, iar subiectul va fi cel al materiei TIC. Dacă etapele preliminare se ţin online, via Kahoot, finală cea mare se dă la sediul Microsoft din Capitală.

Ediţiile trecute

În 2022 a avut loc prima ediţie şi au fost premiile 30 de sistem ASUS ExpertCenter şi un laptop ExpertBook B3 Flip. Pe atunci a câştigat colegiul Național Matei Basarab. Au fost 45 de echipe şi 225 de elevi. Se numea ASUS Challange 2022 pe atunci, iar finală s-a ţinut la Grand Hotel Bucharest.

Lucrurile au crescut, iar în 2023 am avut 92 de licee şi 1898 elevi. Atunci au fost 33 de laptopuri premii şi Liceul Teoretic Benjamin Franklin a fost triumfător.

În 2024 au fost 91 de licee şi 2709 elevi, 6 premii ASUS ExpertBooK, fiind premiaţi şi elevii şi profesorii de data asta. A câştigat Colegiul Național Ion Creangă, prin elevă Cojocariu Laura, care a câştigat şi în 2025.

În acest an au fost 78 de licee şi 1500 de elevi, extinzându-se şi regional competiţia, în Iaşi, Prahova, Dolj, Constantă, Timiş, Suceava Bacău, Argeş.

Ediţia din 2026

Pentru ediţia 2026 se fac înscrieri între 21 noiembrie 2026 şi 28 februarie 2026. Limita maximă va fi de 2000 de participanți, atât suporta platforma Kahoot. E vorba despre elevi din clasele 9-12, înscrişi de profesor. Pe 4 martie 2026 are loc un workshop pentru profesori, iar pe 6 martie unul cu elevii. Pe 10 martie 2026 are loc prima etapă din ASUS Learn and Compete. Etapa 2 vine în 12 martie 2026. Finală e pe 18 martie 2026.

Ca fost elev de liceu cu profil de informatică, Alexandru Ioan Cuza, ex MF3 mi-ar fi plăcut să fie aşa ceva şi pe vremea mea şi nu neapărat pentru mine, cât pentru nişte colegi străluciţi în ale informaticii (deja cu propriile firme IT), care sigur ar fi câştigat.

Înscrierile pentru ediţia 2026 se fac aici şi ţin până pe 26 februarie 2026.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×