De ce e varianta chinezească a lui Dacia Spring de aproape 3 ori mai ieftină decât în România?

4.225 ori
<b>De ce e varianta chinezească a lui Dacia Spring de aproape 3 ori mai ieftină decât în România?</b>Uneori mai citim și mai scriem despre automobile, mai ales dacă vorbim despre modele electrice. Ei bine, azi sosește o analiză destul de interesantă prin intermediul publicației PiataAuto și a lui Bertici Attila, un aventurier pasionat de Dacia

Uneori mai citim și mai scriem despre automobile, mai ales dacă vorbim despre modele electrice. Ei bine, azi sosește o analiză destul de interesantă prin intermediul publicației PiataAuto.md și a lui Bertici Attila, un aventurier pasionat de Dacia din România care a realizat mai multe expediții cu modelele producătorului auto, inclusiv prin Siberia înghețată sau prin zăpușeala deșertului Sahara. Acesta a postat pe pagina sa de Facebook constatând o diferență uriașă de preț între Dacia Spring și varianta chinezească a automobilului. Mai jos avem detalii.

Probabil știți deja că Dacia Spring e fabricată în China, acolo unde se vinde și Dongfeng EX1, model aproape identic în parametri tehnici cu varianta Spring de la Dacia. Motorul e acelaşi, de 33 kW, acceleraţia e similară, şi bateria are aceeaşi capacitate anunţată — 27,4 kWh brut şi 26,8 kWh capacitate netă.

Merită totuși menționat că există diferențe la nivel de echipare între cele două modele. Varianta chinezească are doar două airbag-uri frontale, sistem ISOFIX, ABS și sistem EBD de distribuție a forței de mișcare. Senzor de centură necuplată există doar la șofer, dar Dacia Spring nu putea veni echipată în acest fel în UE. Ea mai aduce două airbag-uri laterale pentru zona toracelui, dar și două airbag-uri laterale de tip cortină.

Există si sistem de stabilizare ESC și un sistem de frânare automată de urgență. Mai mult, viteza maximă oferită de varianta chinezească ar fi de 105 km/h, în timp ce Spring anunță 125 km/h. Având în vedere că bateria și puterea motorului nu diferă, ar fi vorba despre o permisivitate electronică mai mare, pentru a face Spring un automobil adaptat regimului de condus din Europa.

Ei bine, Bertici Attila a găsit acest model pe site-ul AliBaba vândut la o sumă de aproximativ 6500 euro. Dacă comanzi între 4-7 mașini prețul scade chiar, ajungând undeva la 5800 de euro. Aceste prețuri pot varia însă, în funcție de cursul la zi și de locul din care accesezi site-ul. 

Revenind la comparație, Spring costă în România 20800 de euro.În acest moment versiunea chinezească e vândută pe Alibaba cu aproximativ 7580 de euro, iar asta înseamnă că Spring e de 2.75 ori mai scump decât Dongfeng. Cei de la PiataAuto.md au făcut un calcul pentru a verifica cât din această diferență ar fi justificată. 

Au fost puse costurile diferențelor menționate mai sus undeva la 2000-2500 de euro. Sunt luate în calcul costurile de transport maritim, logistica în porturi, dar și logistica terestră cu camioane, care ar cuantifica în jur de 2000 de euro. Nu în ultimul rând, sunt puse și taxele de import din China în UE, dar și taxele din România, care ar cuantifica în jur de 30-35% din valoarea automobilului.

S-ar ajunge la circa 16500 de euro per mașină în cazul ipotetic în care cineva ar comanda mașina din China. Suma mai scade dacă se fac transporturi organizate din fabrică, nu de pe Alibaba, mai realist automobilul ajungând la 13000 - 15000 de euro.

Există o diferență substanțială de preț a mașinii vândute în Europa, dar aceasta ar reveni dealerilor și producătorului, cel mai probabil. Pare că au sesizat și alții diferența, am găsit chiar un clip în spaniolă pe YouTube legat de acest aspect. Salvarea românilor e subvenția acordată de către stat pentru achiziționarea unui automobil electric. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×