Românii preferă sfatul familiei în locul AI-ului; doar 16% se bazează pe inteligența artificială la cumpărături

691 ori
<b>Românii preferă sfatul familiei în locul AI-ului; doar 16% se bazează pe inteligența artificială la cumpărături</b>Un studiu realizat de easySales în 2025 arată că încrederea românilor în recomandările algoritmilor de inteligență artificială este încă limitată, în ciuda utilizării în creștere a acestor tehnologii în eCommerce. Doar 16% dintre respondenți se bazează..

Un studiu realizat de easySales în 2025 arată că încrederea românilor în recomandările algoritmilor de inteligență artificială este încă limitată, în ciuda utilizării în creștere a acestor tehnologii în eCommerce. Doar 16% dintre respondenți se bazează pe AI atunci când aleg produse sau servicii online, iar influencerii sunt creditați cu încredere de doar 6% dintre participanți. Pe primul loc, cu un procent covârșitor de 77%, rămân familia și prietenii.

Radiografia eCommerce 2025 va fi prezentată oficial în cadrul evenimentului eCommerce Talks organizat de easySales pe 25 septembrie, la Universitatea Politehnică din București. Potrivit declarațiilor oferite de Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales, studiul dezvăluie o relație ambivalentă între utilizatorii români și noile tehnologii: „Românii par să danseze un tango complicat cu tehnologia: o îmbrățișează, dar nu o lasă să conducă prea mult.” Conform acestuia, 19% dintre români folosesc frecvent platforme AI, precum ChatGPT, pentru comparații între produse, 32% le utilizează ocazional, iar un sfert sunt încă în etapa de explorare.

Românii preferă sfatul familiei în locul AI-ului; doar 16% se bazează pe inteligența artificială la cumpărături
Ciprian Cazacu

Deși nivelul de încredere în influencerii din social media este scăzut, rețelele sociale au totuși o influență importantă asupra deciziilor de cumpărare. Peste 58% dintre respondenți au declarat că au achiziționat produse doar pentru că le-au văzut promovate online, ceea ce sugerează o discrepanță între percepția de încredere și comportamentul efectiv.

Evenimentul eCommerce Talks by easySales, aflat la a șasea ediție, va reuni în acest an peste 700 de participanți și 40 de expozanți, oferind masterclass-uri, paneluri dedicate AI-ului și prezentarea celor mai recente tendințe din piață. Printre companiile participante se numără și nume internaționale precum YesPo și Sendership, alături de parteneri locali precum FAN Courier, Innoship, eMAG, Compari și alții.

easySales, lansat în 2019, este o platformă B2B care automatizează procesele de vânzare online prin integrarea rapidă a marketplace-urilor, ERP-urilor, platformelor de curierat și soluțiilor de facturare. Compania a fost recent premiată cu Gold Award în cadrul InnovX Scale Up Accelerator.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×