Ce este Product RED și de ce Apple își inscripționează produsele de culoare roșie?

13.631 ori
<b>Ce este Product RED și de ce Apple își inscripționează produsele de culoare roșie?</b>În cadrul grupului de Facebook Mobilissimo unul dintre membri a deschis un subiect interesant - De ce Apple lansează produse de culoare roșie și le inscripționează “Product(RED)”? Postarea a stârnit curiozitate

În cadrul grupului de Facebook Mobilissimo unul dintre membri a deschis un subiect interesant recent și anume - De ce Apple lansează produse de culoare roșie și le inscripționează “Product(RED)”? Postarea a stârnit curiozitate, atât în rândul utilizatorilor, cât și în cadrul echipei Mobilissimo. Astfel, îi mulțumim lui Sebastian pentru întrebarea pertinentă și oferim un răspuns elaborat atât lui, cât și cititorilor noștri.

Apple Product RED

Product Red, este o marcă licențiată de compania (RED), care încearcă să implice sectorul privat în creșterea gradului de conștientizare și a fondurilor pentru a ajuta la eliminarea virusului HIV în opt țări africane:  Eswatini (fosta Swaziland), Ghana, Kenya, Lesotho, Rwanda, Africa de Sud, Tanzania și Zambia.  Este licențiat companiilor partenere, printre care se numără și Apple, alături de Nike, The Coca-Cola Company, Starbucks, Converse și alte branduri recunoscute la nivel global.

Apple Product RED

Conceptul a fost fondat în 2006 de solistul și activistul U2 Bono împreună cu Bobby Shriver de la One Campaign și DATA.  Ca parte a unui nou model de afaceri, fiecare companie parteneră creează un produs cu sigla Product Red. În schimbul oportunității de a crește veniturile prin intermediul licenței Product Red, până la 50% din profiturile obținute de fiecare partener sunt donate. Beneficiarul banilor strânși după profiturile obținute, este Fondul Global pentru Combaterea SIDA, Tuberculozei și Malariei. Deoarece Product Red este deținut de Red, o parte din contribuțiile primite de la mărcile partenere este alocată ca profit. 

Apple Product RED

Apple se numără printre cei mai importanți parteneri ai campaniei. În 2006, compania din Cupertino a fost printre primele firme partenere a Red. La o cercetare mai atentă aflăm de ce Apple a ales să contribuie atât de timpuriu la campania caritabilă. Se pare că Steve Jobs îl cunoștea pe U2 Bono încă din anul 1982, când cofondatorul i-ar fi vândut acestuia apartamentul său din San Remo. Astfel, în 2004, Apple în parteneriat cu Bono au creat ediția specială U2 iPod ce includea semnăturile membrilor pe spate, o rotiță de control roșie și venea preîncarcat cu albumele trupei U2. Așa că pentru Bono a fost suficient de ușor să convingă compania spre o nouă colaborare, ce avea să fie, de această dată, una caritabilă.

Primul produs realizat în colaborare cu Red

iPod Nano

În 2006, apărea pe piață primul produs marca Product RED în colaborare cu Apple. Acesta a fost o ediție specială de iPod Nano de generație a doua. Avea o carcasă de aluminiu roșie și era înscripționat “Product(RED)”, fiind disponibil exclusiv în magazinele Apple. Pentru fiecare iPod Nano by Product(RED) vândut, Apple dona 10 dolari. Campania a generat foarte mulți bani pentru Red, cât și pentru Apple. Acesta era doar începutul unei colaborări de lungă durată. 

Ce a urmat?

Al doilea produs RED nu a fost un dispozitiv electronic. Pe 9 ianuarie 2007 Apple a lansat “The iTunes product RED gift card” . Apple dona 10% din valoarea totală a cardului. Cardul a fost disponibil pentru o perioadă limitată. A fost reintrodus în 2014, dar de această dată, doar ca un bonus în urma achiziționării de produse Apple în ziua de Black Friday al acelui an. 

iPod

Tot în 2007 Apple lansa două noi iPod-uri marcate și destinate campaniei Product(RED): iPod Nano și iPod Shuffle. ambele modele fiind disponibile, exclusiv în magazinele Apple. Generațiile 4,5,6 și 7 de iPod nano au avut parte de o ediție specială Product(RED), singura diferență fiind că acum, Apple dona 13,20 dolari pentru fiecare unitate vândută.

Apple Product RED

În 2011, Apple a oferit spre comercializare primul accesoriu Product(RED). O husă smart pentru tableta sa, iPad. Pentru fiecare husă vândută, 4,80 dolari mergeau spre asociația caritabilă. Aparent, aici aflăm noi informații și despre un conflict intern între cele două companii. Atât Steve Jobs, cât și Jonathan Ive nu erau de acord cu logo-ul Red. De această dată logo-ul a fost micșorat și ascuns pe latura interioară a accesoriului.

Apple Product RED

Asta l-a supărat pe Bono care a simțit că Apple nu face suficient ca să promoveze campania, așa că s-a plâns public, în timpul unui eveniment. Acesta ar fi scos iPad-ul întrebând “unde este brandul Red?”. Totuși, colaborarea continuă, astfel că în 2012 avem un al doilea accesoriu, o husă pentru iPhone 4 destinată Product(RED). Pentru fiecare husă vânduta, 2 dolari mergeau spre asociația caritabilă.

În același an, a patra generație de iPod Shuffle, a avut, de asemenea parte de o variantă specială - cu 4.80 dolari donați per unitate vândută. Primul iPod touch, ce venea în multiple variante de culoare, urma să fie următorul dispozitiv Red. De alt fel, acesta a fost și ultimul produs lansat în colaborare pentru următorii 5 ani.

Primul iPhone Product(RED)

Debutul seriei de telefoane iPhone 7, în anul 2017, a marcat un nou început pentru colaborarea dintre cele două companii. Modelele iPhone 7 și iPhone 7 Plus au fost primele telefoane ce au primit o variantă Product(RED). De atunci, Apple continuă să lanseze noi produse destinate campaniei umanitare Red. 

Apple PRODUCT RED

Gigantul are chiar o pagină dedicată unde listează acest tip de produse, pe care o găsiți aici. Avem la dispoziție o multitudine de modele iPhone, huse, curele pentru Apple Watch și chiar căști și o boxă de la Beats. Inclusiv anul acesta, seria iPhone 12 primește noi dispozitive prin intermediul cărora putem contribui la această cauză umanitară.

Apple Product RED

În 2018, Apple a declarat că a generat 200 de milioane de dolari prin intermediul campaniei Product (RED) pentru combaterea SIDA. Red este axat în mod normal spre combaterea HIV / SIDA, dar organizația a început să direcționeze o parte din bani spre campania de combatere a noului virus, COVID-19. Astfel, Apple donează acum veniturile generate în urma vânzării produselor sale Red pentru această cauză.

Istoria produselor Red ne face să ne întrebăm când vom vedea un prim iPad inclus în program. Acum că noile iPad-uri vin într-o gamă variată de culori, avem toate șansele să-l vedem curând.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×