(P) Cine este vivo, compania care a intrat pe piață: producător de telefoane cu gimbal, locul 5 global + alte detalii

2.361 ori
<b>(P) Cine este vivo, compania care a intrat pe piață: producător de telefoane cu gimbal, locul 5 global + alte detalii</b>Compania vivo a debutat în România în luna februarie a acestui an, printr-un lansare de telefoane de buget, dar nu se opreşte aici. Mi-ar plăcea ca recent lansatele telefoane vivo X60 să ajungă pe plan local

Compania vivo a debutat în România în luna februarie a acestui an, printr-un lansare de telefoane de buget, dar nu se opreşte aici. Mi-ar plăcea ca recent lansatele telefoane vivo X60 să ajungă pe plan local pentru a lua contact cu stabilizarea pe bază de gimbal. Dar înainte de toate... cine este vivo? Acest material este o prezentare pentru compania chineză care a încheiat anul 2020 pe locul 5 în topul producătorilor de telefoane.

Istoric

vivo Communication Technology Co. Ltd, cunoscută şi ca vivo este o companie chineză de tehnologie, care are peste 14.000 de angajaţi, din care peste 10.500 lucrează în cercetare și dezvoltare. Marca de smartphone-uri vivo a fost întemeiată în Dongguan, China în 2011, iar compania activase în domeniul telefoanelor fixe şi mobile încă din 1995, de la fondarea sa. Are centre de cercetare şi dezvoltare în Shenzhen, Guangdong şi Nanjing. Compania activează în segmente precum cel smartphone, HiFi, de accesorii, software şi servicii online. Deţine şi brandul iQOO, care a lansat telefoane ultra-high end, modele de gaming sau chiar unele în parteneriat cu producători auto.

vivo

Compania are sediul central în China şi este susţinută de 10 centre de cercetare şi dezvoltare, inclusiv unele în Tokyo, San Diego, Taipei, Beiing şi alte metropole. Se concentrează pe dezvoltarea de tehnologii de nouă generaţie, precum 5G, AI, design industrial, fotografe. Există 5 huburi de producţie, inclusiv unul autorizat de brand în China, Asia de Sud şi Sud-Est, producând aproape 200 de milioane de telefoane anual.

vivo a creat centre de cercetare şi dezvoltare a imagisticii la nivel global, angajând peste 70% din echipă pentru a face parte din R&D. Acest segment a căpătat un impuls odată cu parteneriatul cu ZEISS. În 2015 compania intra în top 10 producători smartphone, cu o cotă globală de 2.7%, iar pe final de 2020 intra în top 5 producători. De la debutul său, vivo şi-a extins prezenta în 100 de ţări şi teritorii de pe glob. Vânzările anuale au fost la ultima verificare de 111 milioane de unităţi la nivel global.

Premiere vivo

În 2012 vivo a fost prima companie care a lansat un smartphone cu un cip Hi-Fi dedicat, vivo X1, iar în 2014 a depăşit recordul pentru cel mai subţire smartphone, modelul vivo X5Max, cu o talie de doar 4.75 mm. În 2018 vivo a lansat primul telefon cu cititor de amprente în ecran, dar şi primul telefon cu ecran edge to edge, cu cameră selfie pop up, vivo NEX.

vivo NEX

În 2020 a fost prima companie cu un telefon cu procesor Exynos 1080, vivo X60, în varianta din China. Din 2015 echipa de cercetare şi dezvoltare din Tokyo lucrează în mod dedicat şi exclusiv pentru a upgrada camerele de pe telefoane şi aşa s-a născut ideea acelui gimbal.

Telefon cu gimbal

vivo X51 5G a adus o revoluţie la debutul din 2020, folosind un sistem gimbal complex, o realizare a inginerilor companiei. Până acum era nevoie de accesorii externe pentru a obţine o stabilizare de acest tip. Componentele camerei principale de 48 MP măsoară de 5 ori aria unei camere de telefon convenţionale şi ocupă de 3 ori mai mult spaţiu decât sistemele de camere cu zoom periscop. Cu toate acestea, încap în designul elegant şi subţire al lui vivo X51. Pentru a ajunge la acest produs echipa R&D a preluat conceptul APEX 2020 şi l-a convertit în produs comercial pe parcursul a 3 luni, miniaturizând dotările sale.

vivo X51 5G

Sistemul gimbal a avut astfel suprafaţă redusă cu 40%. Mecanismul gimbal, odată activat din setări se auto calibrează şi îmbunătăţeşte stabilizarea la captura foto şi video, într-un mod mult mai bun decât actuala generaţie de stabilizare optică şi electronică. Practic înlătură neplăcerile produse de tremuratul imperceptibil care strică poze şi filmări. Sistemul implică o "ramă magnetomotivă", cu un mecanism cu două bile suspendate care asigură stabilizare 3D.

Prezenţa în Europa

În octombrie 2020 îşi făcea intrarea în Europa. De fapt birourile europene fuseseră înfiinţate în noiembrie 2019, iar ulterior au fost puse bazele relaţiilor cu parteneri europeni, la nivel de retail şi operatori. Sediul central din Dusseldorf are acum o echipă de peste 70 de persoane cu 16 naţionalităţi. Echipa include persoane cu experienţă în domenii ca FMCG, auto, electronice de consum, ospitalitate şi îngrijire la domiciliu.

Echipele locale însumează 120 de persoane, un grup de experţi în industrie din fiecare dintre ţările în care vivo este prezentă, asigurându-se că brandul poate valorifica experienţa personală. În Europa, vivo colaboreză cu companii-surori, adică companii naţionale de vânzări, aplicând acelaşi model folosit atunci când vivo s-a lansat în China şi când brandul a crescut pe alte pieţe.

Misiune

Cultura companiei este bazată pe conceptul de "Benfen", filosofia de a face lucrurile corecte, în modul corect. vivo este o companie axată pe îndeplinirea nevoilor umane. Promovează valori ca respect reciproc, inovaţie şi auto-reflectare. Inovaţia sa se axează pe om, pe soluţii inovatoare şi îmbunătăţirea vieţii de zi cu zi.

Parteneriate şi ambasadori

În octombrie 2015 vivo a devenit sponsor al Indian Premier League, liga oficială de cricket din India, într-o înţelegere iniţială pe 2 ani, extinsă cu încă 5. În iunie 2017 vivo devenea sponsor oficial al Cupei Mondiale din 2018, dar şi al celei din 2022. Există şi un parteneriat cu UEFA cu rol de partener oficial pentru UEFA Euro 2020 şi Euro 2024. Există implicare şi în sportul american, printr-un parteneriat cu NBA, iar jucătorul Golden State Warriors, Stephen Curry este ambasador al brandului.

VIVO ZEISS

Pe 17 decembrie 2020, vivo anunţa un parteneriat strategic important cu ZEISS, unul pe termen lung, manifestat prin includerea componentelor şi tehnologiei sale pe telefoanele companiei. Un început a fost includerea unui sistem optic co-dezvoltat cu ZEISS pe telefoanele vivo X60. vivo colaborează îndeaproape cu Google, oferind o versiune curată şi minimalistă a lui Android, dar şi actualizări rapide la Android 11 la doar 2 luni după intrarea în Europa. Colaborarea cu Qualcomm este de asemenea importanţă, cu soluţii system on chip puternice.

vivo a şi inaugurat procesorul Exynos 1080 prezentat de Samsung pe final de 2020. Telefonul vivo iQOO 7 a avut o ediţie specială BMW, iar brandul iQOO a adus numeroase parteneriate cu echipe de eSports.

Prezenţa în România

În România compania va debuta cu seria Y şi telefoanele vivo Y70, vivo Y20s şi vivo Y11s. Primul are încărcare FlashCharge la 33W, procesor Snapdragon 665 şi o cameră de 48 MP cu mod de captură nocturnă, dar şi un ecran AMOLED de calitate. Are 8 GB RAM şi 128 GB stocare pentru o performanţă bună. vivo Y20 şi Y11s sunt telefoane entry level cu preţ atractiv şi baterie mare de 5000 mAh, care oferă lejer 2 zile de autonomie. Camerele de la bord au funcții AI şi Beauty, utile pentru fotografii arătoase.

vivo

vivo Y70 costă 1199 lei, iar vivo Y20s este 999 lei, în vreme ce Y11s este 599 lei. Telefoanele vivo vor putea fi achiziționate din rețeaua eMAG, iar pe partea de service vor exista doi parteneri autorizați: Decebal și ESD. vivo îşi doreşte să fie un jucător important pe plan local, mizând pe preţuri accesibile, optică de top, inovaţie şi o experienţă Android cât mai apropiată de cea stock.

-3% din preț pe QuickMobile.ro, cupon: QUICK202

Explorând Motorola Edge 50 Pro în Marrakesh; Hands-on printre cămile în deșert

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×