Vivo este una dintre marile companii producătoare de telefoane de pe glob, pe care o remarcăm de obicei în fluxul nostru de ştiri, cu lansări interesante în China şi India. Au debutat şi în Europa în octombrie 2020, anuntand 4 telefoane în 6 ţări, inclusiv un model cu gimbal. Acum aflăm că vor intra în România în această lună.
Deși am fi tentați să ne declarăm familiarizaţi cu brandul Vivo, fiind de multe ori numit brand "soră" cu Oppo şi OnePlus, în cadrul conglomeratului BBK, în realitate Vivo este o companie independentă și nu aparține niciunei societăți-mamă. Vivo investește propriile resurse de R&D și de dezvoltare a produselor și nu împarte zona de dezvoltare software și hardware cu niciun alt brand. Are o echipă de aproape 10.000 de oameni care lucrează în 9 centre ce cercetare și dezvoltare din ASIA și SUA.
Dacă ne uităm peste cifrele Canalys pentru numărul de telefoane livrate în trimestrul 4 din 2020 Vivo este pe locul 5, cu 32.1 milioane de unităţi, întrecând chiar Huawei. E imediat sub Oppo, Xiaomi, Samsung şi Apple.
Vivo avea o filială în Ucraina încă din 2019 şi s-a extins încet dar sigur la nivel global. Lansarea sa în România va avea loc foarte curând, în această lună şi aşteptam în prima fază telefoane midrange din seria Y, cu camere cu AI, încărcare rapidă şi baterii generoase.
Cine este Vivo?
Compania a fost fondată în 2009 şi are 10.000 de angajaţi. Are centre de cercetare şi dezvoltare în Shenzhen, Guangdong şi Nanjing. În primul trimestru din 2015 intră în premieră în top 10 producători smartphone, iar în 2020 în top 5. De la fondarea să s-a extins în peste 100 de ţări şi are deja o prezenţă puternică în India şi Asia de Sud Est. Din 2017 activează în Rusia, Hong Kong şi Taiwan.
Pe partea de marketing vizibilitatea brandului s-a extins odată cu sponsorizarea lui Indian Premier League, iar în 2017 a bătut palma cu FIFA pentru a deveni brandul oficial smartphone pentru cupele mondiale din 2018 şi 2022. Este şi partener oficial pentru EURO 2020 şi EURO 2024, iar între timp a semnat şi cu NBA o înţelegere, avându-l pe jucătorul Stephen Curry ca ambasador.
Personal sunt tare curios să văd ce pot telefoanele cu gimbal, dar şi modelele de gaming din seria iQOO.