HONOR a pus de toate la camerele de pe telefon, e cu adevărat o shaorma cu de toate. În față avem o cameră de 12 MP ultrawide alături de un senzor 3D ToF şi cu o filmare 4K. În spate se află o cameră principală de 50 MP fără stabilizare optică, cu deschidere F/1.8 şi PDAF mulţi direcţional, iar senzorul este un Sony IMX766. Vine apoi o cameră periscop de 64 MP cu zoom optic 3.5X, OIS, PDAF, deschidere F/3.5 şi o cameră de 50 MP ultrawide, care ştie şi Macro, având autofocalizare. Această cameră ultrawide are unghi de 122 de grade, deschidere F/2.2.
Video-review HONOR Magic4 Pro, secțiunea Cameră
Dar povestea nu se termină aici! Primim un senzor laser şi ToF, un senzor anti flicker şi un senzor pentru spectru de culoare pentru balansul la alb, plus blitz dual LED. HONOR oferă aici o combinare a capturii de la toate camerele sub forma lui Fusion Photography, în vreme ce filmarea este certificata IMAX şi avem şi profiluri cinematice cu colorizare la nivel PROFI. Zoom-ul digital ajunge până la 100X.
Opțiunile camerei includ Time Lapse, Super Macro, Story, Panorama, Documents, High Res, Slow Mo, Stickers, Mulţi Video. Avem şi Mod Pro, mod Movie, Night, Aperture şi Portrait. Exista şi un buton pentru funcţia AI, care identifică atât scenele de folosit, dar şi camera ideală de activat. HONOR a creat propriul format numit Magic-Log şi 3D LUTs (Look Up Tablets), care aplica color grading profi la filmările voastre. Sunt 8 preseturi LUTs pentru diferite stări de spirit şi vibe-uri ale capturii (cald, rece, melancolic etc). Atenţie, filmările cinematice au aspect 21:9.
Poţi filma în 4K HDR 60 FPS cu nişte culori 10 bit, iar asta e o raritate pe piaţa smartphone, dacă nu chiar o premieră.
Discutând despre fotografie, vedem un cer redat excelent, cu fiecare cameră în parte, iar nuanţele nu au diferit între ele. Şi roşul este realist, se vede asta la trandafiri, acolo unde observăm o gamă variată a culorii. Roşu deschis, roşu închis, cam toate nuanţele pe care le poate avea.
Mai departe, o fotografie care ne face o idee şi cum arată aceste culori una lângă alta e cea cu Mickey Mouse. Verdele din fundal dovedeşte că Magic4 Pro stăpâneşte foarte bine reglarea culorilor, acolo unde vegetaţia expusă la soarele de vară pune probleme şi celor mai grele nume de pe piaţă.
Fotografiile portret de tip bokeh sunt bine decupate, iar cele selfie au acel vino-ncoa, care place sexului frumos. Sincer spun este unul dintre cele mai bune telefoane pe parte de fotografii portret pe care le-am testat până acum. Avem acea strălucire a ochilor care poate fi redată doar în cazul în care avem o cameră potenta. Şi asta fără artificii Beauty.
Zoomul este şi el la înălţime, dar nu aş folosi la mai mult de 10x, pentru că de acolo în sus fotografiile devin nisipoase. E grăitoare fotografia cu clădirea cu geamuri albastre aici. Cel mai bun lucru? Am făcut poze şi cu alte telefoane aici şi zic că HONOR e pe locul 2 după Galaxy S22 Ultra la zoom. Atenţie la trecerile între pragurile de zoom, acolo apare sacadare şi zgomot. La 3.5X şi 5X captura e optimă. Se poate bate cu Huawei P50 Pro, ba chiar pare a îl depăşi puţin.
Close up-urile am observat că nu ies mereu clare, dar când ies, sunt de pus în rama. Avem unele cu trandafiri, unele cu muşchi pe piatra sculptată, dar şi rateuri cu faruri de jucărie.
Îmi place foarte mult şi separarea planurilor la capturile cu statuia feminină, unde umbră şi lumina spun o poveste deosebită şi nici una nu are victoria, ci sunt bine echilibrate.
Şi să nu uităm de cadrele cu păunul. Majoritatea sunt făcute cu zoom şi eu zic că au ieşit fabulos culorile. Am dat pozele câtorva apropiaţi, au dat zoom pe PC şi au distins fire de iarbă şi pene de păun cu uşurinţă şi la crop mare. Per total mi-a amintit cumva de Xiaomi Mi 11 Ultra acest telefon ca performanţa foto ziua.
În low light nu e 100% camera. Simt că se putea mai bine. Aici avem diferenţe deja între camera wide şi cea ultra wide. Simţitoare chiar. Capturile ultrawide sunt clar mai calde, mai roşiatice, luminile sunt mai fantomatice. Night mode ajuta mult, dar trebuie să ai răbdare cu el.
Am băgat de seamă că dacă nu fixez cadrul cât timp îşi face treaba şi mişc telefonul înainte de final, are tendinţa să distrugă fotografiile, să le mişte. Păstraţi deci cu 1 - 2 secunde mai mult telefonul nemişcat în night mode, decât credeţi că ar fi suficient iniţial. Îmi place mult cum a surprins această cameră tentele de lumina totuşi şi una e lumina de la terasă, alta cea de pe faţada clădirilor şi alta cea de la stâlpii de iluminat.
Foarte bună şi redarea arhitecturii clădirilor în detaliu, detaliile dalelor de piatră şi textura umbrelelor de la terasa. Sunt şi câteva cadre verzui în Piaţa Unirii totuşi.
Este o cameră excelentă ziua, în condiţii de lumină bune, şi una okay în low light, dacă ai răbdare cu night mode. Apreciez foarte mult delimitarea dintre zone luminoase şi întunecate la terasa cu scaune roşii şi baldachin. Chiar şi cu luminozitatea dată la maxim pe Night Mode, nu am remarcat efect de acuarela sau creion.
Era să uit: atenţie la amplasarea nefericită a camerei ultrawide, care m-a făcut să îmi bag degetul în cadru des la filmare ultrawide şi pozare ultrawide.
Să vedem cum stăm la filmare!
Panoramăm cu lejeritate, cerul e corect redat, avem un roşu aprins, dar încă în limitele decente. Nuanţele de verde sunt perfect redate, detaliile sunt din abundenţă. Stă OK şi la zoom, doar că apare zgomotul imediat după 5X. E şi un efect neplăcut de sacadare.
Filmarea selfie e foarte clară, detaliată, expresiva şi are un unghi foarte larg, propice pentru vlogging. Am văzut totuşi câteva vibraţii ale imaginii la început de filmare. Dar da, se poate face vlogging lejer.
Am încercat mai toate filtrele posibile la acel cadru cu fântână, fiecare exprimând un alt tip de film: mai un noir nordic, mai ceva nostalgic pe sepia. Am folosit şi un filtru mai cald şi nostalgic şi la filmarea de la zona de promenadă în parcul IOR. Observ şi că se schimbă şi modul de panoramare. Se trece la unul mai cinematic, ca să zic aşa, cu schimbări mai line de cadru. Şi nu e vorba doar despre panoramare, trecerea de la un cadru la altul se face într-un mod cinematic, plăcut ochiului.
Avem şi cadre mai largi, mai spre 21:9, avem şi HDR la filmare şi captura audio stereo, care apropo este excelentă.
Stabilizarea la filmarea 4K arata excelent, asta deşi lucrăm cu un senzor principal fără OIS. AI-ul, fuziunea computaţională, păpuşi voodoo, nu ştiu ce face Honor, dar îi iese. Focalizarea este de nota 10, la testul nostru clasic şi îmi place ca în sfârşit văd un lac şi un parc în spate fără supraexpunere. Expunerea exagerată apare la filmarea cu zoom a răţuştelor cu mama lor pe lac.
E ceva expunere extra şi saturare a ierbii la filmarea cu păuni, dar filmările cinematice sunt ceva mai bune.
La filmarea nocturnă m-a impresionat mai degrabă basul muzicii prins de microfoane. Filmarea e clară, sursele de lumină au dimensiuni OK şi culorile sunt spot on. E drept că avem o filmare destuld e caldă, dar nu roşiatică sau portocalie. Zoom-ul cam suferă aici, deformează imaginea dacă nu îl aplici la pragurile predefinite şi văd şi ceea ce pare a fi un pui de zoom audio. E OK, dar parcă nu aşa impresionantă precum filmarea pe timp de zi, mai ales că nici stabilizarea nu mai e de nota 10.
Cumva sunt tentat să spun ca acele profiluri de colorizare la filmare cum gimmick-uri ca şi modurile cinematice de la seriile Xiaomi Mi 11 şi 12. Videografii cred că preferă să îşi facă singuri setările, nu umblă cu preseturi de genul... sau cine ştie?
Disponibilitate
Prețuri actualizate