Iată-ne şi la camerele lui OnePlus Nord 2T 5G şi începem cu cea frontală de 32 MP, cu stabilizare electronică. Are senzor sony IMX615, pixeli de 0.8 microni, deschidere F/2.4 şi filmare Full HD la 30 FPS.
În spate găsim un senzor cu ştaif, un Sony IMX 766 de 50 de megapixeli, cu stabilizare optică, deschidere F/1.8, PDAF, lentila 6P. E fix camera principală de pe Xiaomi 12, OPPO Find X5 Pro, realme GT2 Pro, dar şi OnePlus Nord 2. Avem şi o cameră ultrawide de 8 MP cu câmp vizual de 120 de grade, stabilizare electronică şi deschidere F/2.2, dar şi una monocroma de 2 MP, care ajuta la Bokeh. Are deschidere F/2.2. Primim şi blitz dual LED.
Video-review OnePlus Nord 2T 5G, secțiunea Cameră
Există aici o focalizare de tip Multi Autofocus, adică o combinaţie de PDAF şi CAF (Phase Detection şi Continuous Autofocus). Avem şi filmare 4K la 30 FPS, Slow Motion până la 960 FPS, funcţionalitate AI pentru scene, dar şi AI Highlight Video. Exista şi Dual View Video, HDR, Nightscape, Panorama, Portrait şi filtre. Alte opţiuni din interfaţa camerei includ Pro, Extra HD, Panorama, Film, Time Lapse. În zona Pro avem parte şi de captură RAW.
Atenţie, pe hârtie avem aceleaşi camere ca la OnePlus Nord 2 5G, ceea ce face cu atât mai interesantă comparaţia între cele două telefoane. ISP-ul asociat procesorului e diferit și o sa vedeți imediat ce aduce el.
Să vedem cum stăm cu galeria foto. Ce m-a frapat încă de la prima fotografie văzută (care e un selfie), e claritatea feței și modul plăcut în care reda fundalul, atât cu, cât şi fără bokeh aplicat. Adică selfie standard... şi selfie în mod portret. E drept că am văzut şi vreo 2 failuri, dar telefonul face categoric selfie-uri de calitate. Cel mai bine se vede asta la nivel de ochi şi porii pielii. Nu exagerează nici cu funcţia beautify. Fotografiile sunt naturale, cu culori bine calibrate. Îmi place şi ca fundalul rămâne destul de clar încât să îţi dai seama ce e în spate, chiar şi când aplici ceva Bokeh.
Apreciez cum se reflecta lumina în ochi şi expresivitatea lor. Disting fiecare fir de păr din sprânceană, de pe cap, din barbă. Bokeh e chiar la nivel de flagship, face separarea de planuri perfect.
Aceeaşi calitate înalta o observ şi în cazul fotografiilor cu camera principală. Prindem raze jucăuşe de soare, care nu ard fotografiile şi observăm zone de umbra scoase în evidenţă fix cât este nevoie. Avem deci un dynamic range foarte bun. Cerul este de un albastru plăcut, iar culorile din parc sunt redate binișor, spre viu, dar nu exagerat.
Am văzut şi decupaje corecte de bokeh, iar diferenţa dintre fotografiile făcute cu camera principală şi cea ultra wide, e că cele cu ultra wide sunt puţin mai estompate, mai albicioase. E şi o diferenţă de claritate cât şi de saturaţie a culorilor. Spre exemplu frunzele copacilor de pe celălalt mal al lacului sunt extrem de neclare pe ultrawide. Parcă şi cerul e redat mai nerealist.
Camera principală însă mi se pare că fotografiază impecabil. Avem și zoom bunicel, e drept doar electronic, aşa cum se vede la fotografiile cu faţada bisericii. Avem şi foarte multe close up-uri cu flori reuşite, dar şi câteva mai puţin reuşite, rata de fail fiind aici de 1 din 6 să zicem. Chiar pot să mă laud că am prins flori de toate culorile: roz, roşu, portocaliu, mov, galben, chiar şi alb, păpădia.
Puncte bonus pentru nuanţele de roşu prinse de camera principală. Mai rar aşa roşu pe midrange. Nici vegetaţia nu arată rău deloc.
Se descurcă la Bokeh şi camera principală, aşa cum arată acea captura cu lamă de jucărie cu pălărie pe cap. Caruselul acela e grăitor cu privire la claritatea, detaliile, dynamic range-ul telefonului. Tot ce am văzut cu ochiul liber apare reprezentat în capturi. Minus cele ultrawide, care sunt mai expuse, arse la nivel de vegetaţie.
Mă declar mulţumit şi cu performanţa nocturnă, dacă facem abstracţie de fotografiile slabe făcute cu camera ultra wide (care face poze întunecate şi cu lumini supradimensionate). În rest la camera principală avem luminozitate suficientă, culori corecte, surse de lumină redate întocmai ca în realitate şi fără vreun halou supradimensionat. Culorile sunt destul de calde, dar nu se duc spre portocaliu şi roz, ci sunt tente de galben.
Şi Night Mode face o treabă bună: face să se vadă LED-urile din logo-ul Catena, egalizează lumina din interiorul farmaciei cu cea din exterior, clarifica detaliile scaunelor, meselor de la terasa. Zic că suntem la nivel de Xiaomi 11T, POCO F4 poate.
Legat de mostrele video, am observat culori corecte, dar stabilizarea e reactiva și uneori ai senzaţia că te afli într-o barcă. E vorba despre acel joc dreapta-stânga, ca şi cum ai filma cu o bilă ce pluteşte pe lichid.
Filmările 4K au detalii de flagship, iar vegetaţia are un verde crud, dar corect redat, aşa cum se vede la filmarea de la biserică. Ea e destul de slab stabilizata totuşi, vorbind aici de panoramare.
La captura cu caruselul şi trenuleţul pentru copii îmi place roşul, galbenul, portocaliul, gestionarea zonelor de umbră şi lumina, dar zoom-ul nu mă da pe spate, pe acea floare a soarelui. Se cam face în trepte sacadate acest zoom apropo. Microfoanele au capturat cu ecou cântecul pentru copii din fundal şi se aude o uşoară strienta şi un vânticel care nu e bine gestionat.
Filmarea selfie fără stabilizare e destul de OK pentru un vlogger la început de drum, deşi fundalul e cam albicios, fata rămâne expresivă. Filmarea cu stabilizare e mai next level parcă şi chiar simţim aportul opţiunii activate. Mă ţine bine în cadru, îmi place textura feței şi bărbii, se văd porii, cearcănele, dar fundalul se cam îneacă în lumină. Microfoanele au probleme cu vântul şi vocea e cam "electronica".
Şi testul de focalizare e trecut cu nota 10, între acea bucată de metal şi parcul din fundal.
Sunt foarte mulţumit şi de stabilizarea la filmarea din mers, în Full HD cu sau fără mod Steady. LA filmarea 4K nu e rău, dar nici excelent rezultatul, se simte fiecare pas făcut în acea panta la umbră. Testul stabilizare Full HD fără Steady s-a făcut chiar urcând scări pe un pod deasupra unui lac şi aici ne-am confruntat cu reflexii ale soarelui şi vânt puternic. Îmi place ca nuanţa vegetaţiei a rămas cât de cât OK, nu a fost prea saturata sau arsă.
Avem şi panoramare lacustră, cu detalii multe şi o lichiditate a apei redata excelent ca textură. Atenţie: per total, la filmare am avut mai multă expunere şi saturare decât la poze, apare uneori când filmăm în zone mai luminoase şi acel verde neplăcut, ca şi cum ar fi radioactiv, cyan.
Nici filmarea nocturnă nu e rea, nivelul de zgomot e impresionant de scăzut şi stabilizarea este eficientă, chit că vizibil reactiva. Văd detalii din belşug la nivelul dalelor de piatră de pe jos, stâlpii de iluminat nu au "coroniţe", textura metalului la balustradă e ce trebuie şi cea a apei din fântâna. Nici urmă de flicker, vibraţii ale imaginii şi detaliile clădirii din spatele fântânii iau like de la mine.
O cameră midrange de top 5, poate top 3 2022 şi asta chit că telefonul are aceleaşi camere ca OnePlus Nord 2.
Disponibilitate
Prețuri actualizate