În ce priveşte camera lui Motorola Edge 30, avem una frontală de 32 MP cu filmare 4K (decupată în ecran), care aduce şi suport HDR şi are deschidere F/2.3. Primim şi o cameră principală triplă, cu doi senzori de 50 MP, cel principal cu stabilizare optică, cu deschidere F/1.8, mărime a senzorului de 1/1.55 inch şi focalizare multi direcţionala. A doua cameră de 50 MP, cea ultrawide are deschidere F/2.2, unghi de captură de 118 grade, PDAF şi pixeli de 0.64 microni. A treia cameră este cea Bokeh, de 2 MP, cu deschidere F/2.4.
Video-review Motorola Edge 30, secțiunea Cameră
Acest ansamblu realizează captura 4K la 30 FPS, dar şi HD la 960 FPS. Avem şi filmare HDR10 şi un blitz dual LED. Interfaţa camerei include opțiuni precum Portrait, Pro, Slow Motion, Cutout, Spot Color, Night Vision, Cinemagraph, Panorama, Group Selfie, Ultra Res, Document Scan şi Dual Capture. Avem pentru video Timelapse, Spot Color Video şi Dual Capture Video. Dacă sapi prin setări găseşti captura automată la cadre cu zâmbet, control prin gesturi, regula treimilor, optimizare cu tuning cu AI şi captura selfie la 8 MP, prin combinarea a 4 pixeli în 1. Este şi o opţiune de stabilizare, iar în zona Pro găsim focalizare, balans de alb, ISO, expunere, shutter.
Legat de fotografii, o parte sunt făcute la soare, iar altele cu cer înnorat. Cele la soare mi se par categoric mai bune şi observ culori plăcute, corecte. Am apreciat fotografiile close up, chiar dacă avem și câteva fail-uri. Zoom-ul este relevant doar până pe la 3 - 5X. Decuparea la Bokeh pare să fie la un alt nivel (în sens bun), mai ales la capturile cu camera principală. Aici captura cu răţoiul Donald e una foarte relevantă.
Captură ultrawide mi se pare mai spălăcită şi cu nişte culori mai reci şi mai puţin pline de viaţă decât pozele cu camera principală. Văd uneori pe ultrawide şi un cer cam albicios pe alocuri şi un verde care devine brusc intens, dar doar la anumiţi copaci. Funcţionează foarte bine corecţia distorsionării şi detaliile nu par a suferi aici, decât în zonele mai umbroase, când copacii de pe celălalt mal sunt mogâldeţe închegate şi un ansambluri de frunze independente una de alta. Privind diferenţa dintre camera principală şi cea ultra wide aş spune că senzorul ultra wide aduce fotografii de o calitate mai slabă, claritatea lor lăsa uneori de dorit.
Selfie-urile sunt clar tunate pentru vanitoşi şi vanitoase. Retuşează destul de aprig tenul, chiar dacă scoţi toate opţiunile Beauty. Am Baby Face în multe, am pierdut riduri de expresie şi tenul e foarte curat. Bokeh e decupat destul de corect, dar uneori se vede că lucrăm totuşi la doar 8 megapixeli. În special fundalul e foarte "soft". Ochii îmi plac cel mai mult, cu luciul lor, dar mi-e teamă că e artificial. Unde se descurcă bine camera e la textura părului şi a bărbii, unde nu am obiectii.
Sunt cool acele efecte cu care Motorola ne-a obişnuit şi îmi pare bine că nu au renunţat la ele. Mă refer evident la Spot Color, prin care putem alege doar anumite nuanţe dintr-un cadru bogat de culori şi să lăsăm restul în alb-negru.
Camera din spate face un Bokeh fabulos la cadrul cu păsăroiul cel galben din Muppets, fiecare crestatura de pe capul său cu privire tampa fiind perfect redata. A se remarca şi că fiecare tentativă de Macro sau closeup foarte apropiat se soldează cu nişte FAIL-uri. Am păţit asta şi la becurile de pe jucării şi la prietenul nostru cu nas roşu mare şi ochi bulbucaţi. Ceva-ceva am reuşit în cele din urmă, apropiindu-ne de acei ochi pentru a le vede auzura, praful, luciul.
Am şi un closeup foarte bun cu acel robinet de fântâna ţâşnitoare, dar şi unul cu flori, după o tentativă nereuşită. Am apreciat şi textura lacului uşor neliniştit după furtună.
Am făcut şi nişte teste de zoom pe acel corb, dar după 2X deja apare zgomotul, deci nu merită o menţiune specială. Fotografiile cu păunul sunt epice! Culori bogate, detalii gârlă, expresivitate, îşi croieşte un loc în best of-ul primăverii. Îmbinarea dintre albastrul şi verdele de pe gâtul său m-a hipnotizat.
Până la urmă ele definesc calitatea camerei. Vreau să remarc şi rocada care se produce între camere când capturează vegetaţie: când e verdele prea intens pe ultrawide şi spălăcit pe principală, când invers. Concluzia? Upgrade clar de la Moto Edge 20, dar în afară de camera principală, nu sunt pretenţii la înlocuitor de flagship.
Privind fotografiile low light, aş renunţa la ultra wide complet spre exemplu. Ce este bine însă, e că avem o cameră principală care se descurcă bine şi în condiţii low light. În plus Night Mode își aduce aportul pozitiv privind luminile şi detaliile, dar pică în păcatul efectului de desen în creion uneori.
Ce îmi place la Night Mode nu e doar că scoate tot la lumină, dar ne arată şi ce culoare au trandafirii de pe acel baldachin de la terasă și anume galben şi roz. Fără Night Mode nu percepem aşa ceva. În acelaşi cadru se accentuează şi intrarea din Banca Transilvania şi diferenţele între zonele întunecate şi luminoase. Night Mode egalizează şi temperează sursele de lumină şi face şi cerul albastru. Am văzut şi unele halouri cam aiurea şi efect de ghosting chiar cu camera principal fără Night Mode, inclusiv la cadrul Catena. Mare păcat de slăbiciunea ultrawide-ului roşiatic, deformat, zgomotos. Night Vision e baza!
Cât despre captura video, sunt foarte mulţumit de stabilizarea la coborârea scărilor în viteză, fără trepidaţii sau flicker. Se compensează foarte bine mişcările mele, dar văd şi destul de mult zgomot la captură, ea fiind doar Full HD pentru început.
Panoramăm cu nişte culori oneste în cadru şi detalii bogate, un verde plăcut al copacilor. Mică ezitare la ajustarea de luminozitate în zona cerului, care ba alb, ba gri. Nuanţele de roşu sunt corecte, galben, verde, albastru la fel. Detaliile sunt satisfăcătoare. Am făcut şi un test de stabilizare 4K şi m-a surprins şi el. Chiar arată ca şi cum un flagship a făcut aceasta filmare.
M-a surprins şi filmarea selfie 4K, cu care poţi înjgheba o carieră de vlogger, chiar dacă microfoanele sunt ușor copleşite de vântul puternic. Fiţi atenţi la detaliile feței! Văd culoarea cearcanelor, fiecare fir de păr de pe frunte, rădăcina firelor de mustaţă. Chiar impresionează.
Aruncăm o privire peste maşina lui David Hasselhoff, KITT, varianta de jucărie, apreciem detaliile acestor jucării şi claritatea în 4K. Am prins şi un păun maiestuos în cadru, cu un albastru hipnotic, cel de mai devreme. Apreciez textura apei învolburate de vânt şi atunci când vântul nu îşi face de cap, microfoanele mi-au redat vocea întocmai şi sunetele de ambianţa au fost perfect capturate, ba chiar cu un soi de surround.
Şi testul de focalizare e trecut cu brio, la alternarea intre ghinda de metal şi lacul şi podul verde de deasupra. Avem şi un Dual View Video, care are rol de making of.
Nici filmarea nocturnă nu e rea, deşi văd tente de mov pe alocuri şi un galben mai albicios, dar culmea, nimic nu tremură ca piftia. Imaginea nu îşi pierde din calitate, deşi mergem pe jos multicel. Aş zice că e o surpriză stabilizarea aici şi în general captura nocturnă, pentru claritate, luminozitate, lipsa de defecte. Per total cred că sunt mai surprins de filmare, decât de fotografii, dacă e să tragem linie.
Disponibilitate
Prețuri actualizate