„Motorola şi-a DUBLAT vânzarea de telefoane Edge şi RAZR în România în ultimul an”; Interviu cu Vladislav Ivanov, General Manager Motorola South East Europe

1.397 ori
<b>„Motorola şi-a DUBLAT vânzarea de telefoane Edge şi RAZR în România în ultimul an”; Interviu cu Vladislav Ivanov, General Manager Motorola South East Europe</b>Pe 8 august 2024 am fost invitat la noul magazin Altex din zona Bucuresti-Nord, pentru a asista la deschiderea primului shop în shop Motorola. Acolo sunt 3 zone, una dedicată colaborării cu Pantone, alta unde poţi mirosi parfumul Moto-Firmenich

Pe 8 august 2024 am fost invitat la noul magazin Altex din zona Bucuresti-Nord, pentru a asista la deschiderea primului shop în shop Motorola. Acolo sunt 3 zone, una dedicată colaborării cu Pantone, alta unde poţi mirosi parfumul Moto-Firmenich şi să vezi texturile şi materialele aferente unei cutii, cum arată spatele unui telefon şi una în care poţi pune vedea și experimenta cele mai noi telefoane Motorola, inclusiv RAZR 50-uri şi Edge 50-uri.

Tot acolo am stat de vorbă cu Vladislav Ivanov, Sales Manager Motorola pe zona SEE, care a avut câteva dezvăluiri surprinzătoare pentru noi.

Le găsiţi în interviul de mai jos:

A: Alex Stănescu
V: Vladislav Ivanov

A: Bine aţi revenit la Mobilissimo.ro, suntem aici cu Vladislav Ivanov. 

V: Sunt Vladislav Ivanov, manager general pentru segmentul Europa de Sud-Est şi Centrala pentru Motorola. 

A: De când sunteţi la Motorola?

V:

Cam de 8 ani. Îmi amintesc momentul când am reintrat în România, prin 2017, dacă nu mă înşel. 

A: vorbim despre compania care a inventat telefonul mobil în anii '80.

V:

Sunt foarte încântat să fac parte din compania care a inventat telefonul mobil. Am vizitat recent sediul din Chicago, iar Martin Cooper a lăsat acolo primul telefon mobil din lume, semnat de el. E una dintre pozele cele mai speciale din viaţa mea.

A: Şi acum să vorbim despre subiectul momentului: deschiderea acestui prim shop-in-shop Motorola, în cadrul uriaşului magazin Altex Bucureşti Nord. Cel mai mare magazin de tehnologie din România. Ne poţi spune mai multe despre acest shop in shop?

V:

Este o oportunitate excelentă pentru noi de a arata clienţilor din România tot ce facem şi să expunem portofoliul complet pe care îl avem într-un mod care să permită oamenilor să atingă şi să experimenteze. Aici puteţi încerca tot ecosistemul, de la parteneriatul cu Pantone și evoluţia Culorii Anului în fiecare an. Puteţi mirosi parfumul din cutiile Moto; este şi acesta parte a experienţei de a cumpăra un produs. Avem şi expunerea primei cutii eco-friendly, cu zero emisii din punct de vedere producţie. Şi accesorii diferite. E important ca un client să intre în contact cu toate produsele și suntem încântaţi că am deschis acest magazin în parteneriat cu Altex.

A: Mă gândesc că veţi mai deschide şi altele în curând, poate în alte Altex-uri din mall-uri?

V:

Da, plănuim, suntem împreună cu Altex, dar nu putem dezvălui mai multe deocamdată. Îi susţinem în extinderea experienţei pentru clienţi, pentru că ne dorim să oferim acea plus valoare în privința produselor noastre. 

A: În 2023 aţi avut o ofertă Buy-back foarte bună. Ceva planuri de genul pentru anul ăsta?

V:

Da, am avut un feedback foarte bun şi încercam să oferim ceva similar şi pe viitor. Oamenii se vor aştepta de la noi fix la astfel de lucruri. Nu pot dezvălui oferte concrete acum, dar vă pot spune că România are cele mai bune preţuri din toată Europa pentru produsele Motorola. 

A: Am auzit corect? Motorola are cele mai bune preţuri din toată Europa în România?

V:

Se poate spune că avem unele dintre cele mai bune preţuri din Europa, în România. Avem parteneriate bune cu retailerii şi asta ne permite să fim uşor mai agresivi din punct de vedere al prețurilor față de rivalii noștri.

A: Să vorbim despre parteneriate. Aţi avut unul cu Bose pentru căştile Moto Buds+. Căşti excelente. Vom mai vedea aşa ceva?

V:

Am avut o strategie de a lucra cu cei mai buni jucători din industrie pentru a avea produse de top. Lucrăm cu Pantone, am lucrat cu Corning pentru a aduce Gorilla Glass pe toate telefoanele, avem şi parteneriat cu Bose, care şi-a adus experienţa pe telefoane şi apoi pe căşti. A fost și este un parteneriat de succes, produsul e bun, aşa cum ai spus. Vom continua în această direcţie, vom oferi mai mult pe fiecare produs.

A: Cum au fost primite produsele RAZR în Europa Centrală şi de Est, mai ales în România? Sunt curios de prima lună de vânzări RAZR 50 versus prima lună de vânzări RAZR 40.

V:

RAZR e un produs de nișă în general, în Europa. Majoritatea clienţilor încă nu recunosc acest format. Noi stăm foarte bine în SUA, unde suntem lideri pe piaţa de Flip-uri. Vindem de câteva ori mai multe unităţi decât rivalii. Aşa putem să dezvoltăm şi următoarele generaţii. Acum avem produsul superior faţă de rivali. Marele upgrade faţă de predecesor dă un impact vânzărilor, evident. Acum avem vânzări duble pentru RAZR 50 faţă de RAZR 40 în România, asta din prima zi.

Vorbim despre sute de unităţi deocamdată. În Europa de Est, produsul se comportă cam ca în România, cu vânzări mai mari decât la RAZR 40. Piaţa e totuşi încă mică, deci trebuie multă comunicare şi educare a clientului. Rezultatele nu sunt aşa de relevante pentru noi.

A: Am simţit că acum 2 ani, RAZR-ul de atunci nu a fost promovat foarte bine, nimeni nu ştia că are aplicaţii full screen pe ecranul extern. Pe RAZR 50 simt că nu comunică destul că are Google Gemini pe ecranul extern. E o oportunitate ratată?

V:

Problema e că avem foarte multe lucruri de promovat. Prioritatea e să oferim pas cu pas comunicarea, cu accent pe familia Edge. Asta e realitatea. RAZR e foarte important pentru dezvoltarea noastră de brand, avem în plan să continuăm să comunicăm despre produs în următoarele luni. Vorbim cu partenerii, cu Google pentru a face comunicare împreună despre Gemini. Clienţii merită să afle mai multe informaţii despre asta.

A: Majoritatea companiilor producătoare de telefoane sunt fie companii de produse de volum sau companii de produse premium. Cum e Motorola?

V:

În trecut eram o companie de volum, doream să stabilim o cotă relevantă de clienţi care să creadă în produsele noastre şi să le cumpere. De-a lungul anilor am crescut baza de clienţi în fiecare an. Acei clienţi au început să aibă mai multă putere de cumpărare şi tot creştem, nu doar numărul de clienţi, ci şi preţul mediu de vânzare. În ultimul an, am dublat vânzările de Edge-uri în România. Acum suntem în tranziţie de la vânzări de volum, la vânzări de produse premium. În ultimii 2 ani am cheltuit multă energie în direcţia de cercetare şi dezvoltare pentru a crea produse uimitoare. Asta ne dă argumente să atragem public cu aşteptări mai mari de la dispozitive. 

Am lansat recent Motorola Edge 50 Ultra, care a primit certificare DXOMARK GOLD  faţă de principalul competitor. Asta nu e uşor. Ideea este că am ajuns la acest nivel, am crescut, suntem gata să livrăm mai multe produse valoroase și să avem mai multe rezultate în direcţia premium.

A: Deci aţi dublat şi vânzările RAZR şi Edge în ultimul an?
V:

Da, aşa e. Veniturile au înregistrat o creştere uriaşă, cu 20-30% sau chiar mai mult, în unele segmente chiar peste 50%. 

A: Mi se pare interesant că aţi obţinut acest rezultat DXOMARK fără un parteneriat cu o companie de optică ca Zeiss, Leica.

V:

Există mereu un "breaking point" prin care o companie se extinde. Pentru noi e acum AI-ul. Până acum era hardware-ul, dar acum e AI-ul. Noi suntem o companie puternică, suntem alături de Lenovo, puternici în zona de inteligenţă artificială, date, servere, cloud şi astfel de lucruri. Ne ajută mult, ne ajută şi parteneriatele cu Microsoft şi Google. AI-ul ne poate da avantaj faţă de alţi producători. Acum e momentul nostru și vom vorbi mai mult despre asta pe viitor. Ai spus corect că primul Gemini e pe RAZR între pliabile. E o mare realizare pentru un producător. Asta e valoros pentru clienţi. 

A: Ultima întrebare. Am observat un trend de a aduce funcţii de pe flagship-uri pe telefoane midrange sau entry level. Aţi adus ecrane OLED, Ready For/Smart Connect. Ce urmează?

V:

Lucrăm în multe direcţii pentru a surprinde plăcut clienţii. Veţi vedea mai mult în segmentele accesibile certificare IP68, protecţie la apă, am adus Gorilla Glass pe TOATE produsele, inclusiv entry level. Chiar şi seria pe Moto E. Încărcarea rapidă e un alt segment unde suntem singurul producător care oferă încărcare până la 125W. Nu doar pe Ultra, dar şi pe unele modele Moto G. 68W pe Moto G cu siguranţă şi e un încărcător bun chiar şi pentru laptop. E o tehnologie care schimbă viaţa consumatorului în mod pozitiv. AI-ul va sosi şi pe terminale mai accesibile, care ajută şi la cameră şi alte aspecte. Google Photos vine pe toate telefoanele Motorola gratuit. Se va democratiza în acest fel experienţa de flagship.

A: Un mesaj final pentru cititori?

V:

Aş vrea să le mulţumesc clienţilor care au încredere în brand. În continuare vrem să vă dăm cele mai pozitive ştiri din industrie prin Mobilissimo şi sper ca totul să fie excelent pe viitor. 

Concluzii

Motorola o duce foarte bine în România! Aud de vânzări duble de RAZR-uri şi de Edge-uri, aud de profituri crescute şi cu 50%. De parteneriate care merg bine şi mărturisesc că nu ştiam că până şi telefoanele de câteva sute de lei Moto au protecţie Gorilla Glass.

Cert e că Moto e mulţumită de piaţa de la noi şi de inovaţiile de la RAZR şi Edge, evident şi de trofeul DXOMARK. Important e cum gestionează succesul de până acum şi cum face din sute de unităţi mii în zona premium. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×