Nothing este cam singurul brand de pe piață care s-a limitat la o cameră foto duală, asta în condițiile în care am ajuns demult chiar și la pragul de 5 camere foto integrate în spatele unui smartphone. Două camere a avut primul telefon al companiei, al doilea, cât și al treilea, acesta fiind Nothing Phone (2a). Pe hârtie setup-ul sună identic cu cel de pe Nothing Phone (2), dar cum stau de fapt lucrurile? Aflăm din rândurile de mai jos.
Video-review Nothing Phone (2a), secțiunea Cameră
Înainte de a trece la mostrele foto și video, ar fi cazul să trecem în revistă și dotările camerei. Lucrăm aici cu o cameră foto principală de 50 mpx cu senzor Samsung ISOCELL GN9 (S5KGN9), asta în timp ce pe Nothing Phone (2) se oferea un senzor principal Sony IMX890. Camera ultra-wide pe de altă parte, este aceeași pe ambele telefoane, de 50 mpx, cu senzor Samsung ISOCELL JN1 (S5KJN1) și din păcate fără autofocus care ne-ar fi adus și captură macro.
Pe wide avem stabilizare optică OIS, PDAF, deschidere f/1.9 și senzor cu mărimea de 1/1.56". Bifăm bliț LED aici, panoramă, HDR, iar la capitolul filmare putem opta pentru 4K@30fps, 1080p la 30 sau 60 fps, cu stabilizare gyro-EIS. Nu am uitat de camera selfie, de 32 mpx, cu HDR, focus fix și filmare 1080p@fps.
În aplicația Camera avem rând pe rând modurile Slo-Mo, Video, Photo, Portrait și More unde mai găsești Time-Lapse, Panorama și Expert. Poți aranja modurile în funcție de preferințe ceea ce este o veste bună. La setări sus ai opțiunea de Motion Photo, aspect fotografii (4:3, 16:9, FULL, 1:1), calitate (12, 50 mpx), grid și extra setări.
Selfie
Primele fotografii despre care discutăm sunt cele selfie și așa cum vă spuneam mai sus, camera frontală are 32 mpx și focus fix. Într-o zi friguroasă de martie dar cu ceva soare pe alocuri am pornit la teste, iar primele fotografii au fost cam dezamăgitoare prin prisma texturilor feței în special, cu un ten prea uscat redat, cu mențiunea că nu au fost aplicate deloc filtre, totul fiind dezactivat.
Imediat cum s-a schimbat locul de captură și texturile s-au îmbunătățit, dar s-au pierdut alte elemente, precum HDR-ul care a cam fost derutat de umbra puternică din jur. Arată bine fotografiile Portrait, dar cumva culorile redate îmi par cam spălăcite, asta la haine. Noaptea rezultatele arată mai bine, fără problemele cu tenul de care vorbeam mai sus.
Culori
Trecem la cel de-al doilea tip de capturi, în care am prins culorile celebrului gard din Drumul Taberei fix după o repriză zdravănă de ploaie. Aici culorile sunt redate corect ținând cont de soarele care a mai tăiat din vibranța vopselei de-a lungul anilor. Ceea ce vă spuneam despre vibranța vopselei se vede la lockerul easybox, cu o diferență notabilă între nuanțele de roșu.
Galerie foto (Ziua)
Mai departe avem la mod general fotografiile realizate pe timp de zi unde apare din start verdele specific sezonului de primăvară în care ne aflăm, cu nuanțe echilibrate aș zice și plăcute privirii, fără exces în anumite zone. Parcă totuși la ultra-wide vibranța mai scade și se remarcă și deformarea pe margini, dar nu extremă. Îmi plac detaliile, texturile asfaltului ud și reflexiile din geamurile mașinilor, iar pe wide HDR-ul face o treabă bună.
Ce îmi place să văd este că supraexpunerea nu îți va da bătăi de cap aici, nici măcar având soarele în față și nici măcar pe ultra-wide, ceva ce nu poți afirma despre multe telefoane de sub 2000 de lei. Serele din parcul Moghioroș arată superb în contrast cu natura din jur și sunt mulțumit și de cât de corect a fost redat albastrul cerului. Per total fotografii de calitate pe timp de zi, fără neajunsuri create de soarele puternic.
Closeup, portrait
În continuare discutăm despre captura closeup unde camera face o treabă bună în a prezenta în prim plan obiectul/elementul dorit, iar în galeria de mai sus sunt diferite exemple, de la flori galbene de primăvară care ai putea jura că au fost prinse în mod portrait, până la un closeup cu blugii care îți dă impresia de macro, deși telefonul nu are un astfel de mod. Am și câteva cadre cu un țânțar proaspăt ajuns pe plan local gata să ne bâzâie. Și metalul rece al robientului a fost prins bine.
În galeria cu mostre Portrait poți vedea aceleași flori galbene din mod close-up și cu modul Portrait activat, o fotografie reușită și destul de problematică pentru camera ținând cont de multitudinea de flori galbene din spate. Inițial am crezut că florile multe sunt de vină, dar situația s-a mai repetat și în continuare, iar asta mai ales în mod landscape unde telefonul parcă nu vrea să focalizeze pe subiect.
Dacă faci fotografii orizontal șansele de reușită sunt mult mai mari, dar și aici multitudinea de culori poate da peste cap focalizarea și se remarcă asta la florile roșii ale pomilor unde focalizarea este imprecisă. Nu se întâmplă asta cu florile albe totuși, care arată foarte bine.
Zoom
Dacă ar fi să aleg un tip de captură la care Nothing Phone (2a) să primească mențiune atunci clar ar fi zoom-ul, pentru că din start, chiar și de la 2x încep să se vadă limitările senzorului la acest capitol. Zgomotul e vizibil fără a mai da zoom extra pe fotografia obținută și sunt texturi pixelate care nu arată prea bine, o situație care se repetă. E și supraexpunere, iar peste 2x nu îți recomand să treci. Fotografia cu podul pare cea mai reușită din galerie.
Noapte
Ultimul tip de capturi despre care vorbim este cel de noapte, cu un mod Night care se activează prin bifarea iconiței dedicate ce își face apariția pe ecran la detectarea condițiilor de luminozitate. Ideea generală este că și cu modul dezactivat tot se petrece o optimizare pentru imaginile realizate, diferența fiind remarcată la siglele luminoase atunci când Night Mode este în acțiune, fiind atenuate luminile puternice, iar logo-urile devind mai vizibile și clare.
Culorile arată bine chiar și pe timp de noapte, halourile nu sunt chiar atât de mari iar detaliile se păstrează în majoritatea fotografiilor dacă nu ești pe grabă și te oprești pentru a fotografia subiectul dorit. Clar nu recomand zoom-ul iar alt detaliu pe care l-am mai remarcat este că uneori camera își concentrează capabilitățile Night Mode pe un singur subiect, precum este cazul fotografiei cu restaurantul italian, logo-ul fiind clar, iar sigla metroului și a restaurantului de lângă supraexpuse și greu de înțeles textul din spate.
Video
Partea finală este asociată filmării și începem cu mostrele selfie-video, cu filmare 1080p și detalii cât cuprinde, culori redate natural și expresii faciale surprinse perfect. Background-ul arată foarte bine cu mici excepții când se mai remarcă mici supraexpuneri și sunt mulțumit și de microfoane care preiau ciripitul păsărelelor fără probleme, cât și de stabilizare care face treabă bună pentru un video din mers.
Mai departe privim asupra cadrelor din mers folosind camera din spate, unde se bifează detalii, un dynamic range bun și stabilizare de calitate, cu mici trepidații uneori. Culorile gardului sunt redate la fel ca în fotografii iar ce am mai observat este că uneori la filmare mai apare câte un flicker atunci când ai soarele în spate. A fost și un video cu trepidații serioase, fără să fie vorba despre condiții vitrege.
Am făcut teste de stabilizare și la urcarea/coborârea scărilor din parc, iar la focalizare camera are nevoie de câteva milisecunde pentru a se concentra asupra subiectului, o problemă de focalizare întâlnită și la fotografiile portrait după cum menționam în rândurile de mai sus.
Uneori camera are un comportament ciudat la filmare, astfel că apar trepidații stânga-dreapta la captura din mers și mai e de lucrat și la microfoane, sau mai bine zis la anularea zgomotelor de fond. În schimb panoramarea arată foarte bine, chiar și realizată rapid, iar la zoom cel mai bine ar fi să setezi nivelul dorit și să filmezi astfel pentru că trecerea de la un prag de zoom la altul nu este atât de subtilă. Pe la 3-4x lucrurile încă arată bine.
Am filmat desigur și pe timp de noapte, iar captura selfie se ajustează conform condițiilor de afară, cu un ten mai smooth, nuanțe galbene și mult zgomot de fond preluat. Detalii încă sunt prezente totuși, ceva de apreciat. Arată bine și clipul de panoramare în condiții low-light, iar la zoom clar sunt limitări și mai apare și câte un trepidat supărător la trecerea de la un prag de zoom la altul.
Trepidațiile de care aminteam pe timp de zi se fac simțite și noaptea, iar alte probleme ce apar sunt legate de efectul jeleu la captura din mers. Deși detaliile sunt bune, mai există iată aceste mici neajunsuri care trebuie să aibă o rezolvare. Între timp, Nothing a livrat o actualizare care îmbunătățește lucruri la capitolul cameră, dar mai degrabă la fotografiere din câte am văzut.
Disponibilitate
Prețuri actualizate
- 🛒 evoMAGaflă prețul
- 🛒 Amazon DEaflă prețul
- 🛒 QuickMobile (-3% folosind codul QUICK202)află prețul
- ⚖️ COMPARIaflă prețul