Nothing Phone (3a) Pro: Camera cu periscop-vedetă, preseturi memorabile, selfie de calitate

1.347 ori
<b>Nothing Phone (3a) Pro: Camera cu periscop-vedetă, preseturi memorabile, selfie de calitate</b>Mi se pare inedit că Nothing a ales ca prim telefon al său cu cameră telephoto periscop un model perceput ca midrange. Asta prin prisma dotărilor şi a particulei "a" din nume. Nici măcar flagship-uri trecute nu au avut camera telephoto

Mi se pare inedit că Nothing a ales ca prim telefon al său cu cameră telephoto periscop un model perceput ca midrange. Asta prin prisma dotărilor şi a particulei "a" din nume. Nici măcar flagship-uri trecute nu au avut camera telephoto de genul. Aş zice că e un test pentru Nothing Phone 3, ce va să vină.

În cazul de faţă primim o cameră principală de 50 de megapixeli, cu deschidere F/1.9, stabilizare optică şi focalizare Dual Pixel PDAF. Apoi vine noutatea, camera telephoto periscop de 50 de megapixeli, cu deschidere F/2.6, PDAF, stabilizare optică şi zoom optic 3X. Aceasta focalizează de la 15 cm la infinit şi ajută şi la capturile closeup. A treia cameră este cea de 8 megapixeli, cea ultrawide, cu unghi de 120 de grade şi deschidere F/2.2. Avem parte şi de blitz LED şi de filmare 4K 30 FPS.

Trecem la camera frontală, una de 50 de MP, fix cum avea şi Nothing Phone (2a) Plus. De fapt aş zice că 3 din 4 camere de aici sunt de pe acel model, grosso modo. Cea selfie are deschidere F/2.2, captură video 4K la 30 FPS, focală de 24 mm. Senzorul foto principal de aici este un Samsung ISOCELL GNJ, diferit ce de ISOCELL GN9 de pe Nothing Phone (3a).

Sunt diferenţe şi la camerele telephoto: acest Pro are una periscop cu focală de 70 mm şi cu senzor Sony LYTIA 600, în vreme ce Phone 3a are un telephoto cu zoom 2X şi focala de 50 mm, plus senzor Samsung. Camera ultrawide de aici este una cu senzor Sony IMX 355 (aceeaşi pe Phone (3a)), iar cea selfie are senzor Samsung.

Nothing pune la treabă aici un aşa numit TrueLens Engine 3.0, un sistem de procesare a imaginii cu AI, care face o analiză a tonalităţilor şi scenelor în multiple cadre şi apoi le combină într-o poză finală. Am văzut procesarea în faţa ochilor mei şi diferenţa era uriaşă de la primul cadru afişat ca preview. Există şi suport Ultra HDR, apropo. 

Interfaţa camerei include opţiuni ca Slow Mo, Time Lapse, Panoramă şi Expert. În Expert umbli la focalizare, balans de alb, shutter, ISO şi expunere. Ai şi captura RAW. În Settings găsim boloboc, afişare în oglindă a imaginii camerei frontale, watermark şi Ultra XDR,. La video e bizar că avem doar zoom 1X sau 3X în 4K, iar la Photo mergem până la 6X, un 6X care ai zice că e optic, aşa bine arată. Mai avem şi Motion Photo, Auto Tone, reglaj de expunere la Photo.

Apoi găsim Portrait, cu câteva modele de blur pentru fundal, dar şi Macro şi Night. Undeva în partea dreaptă se găsesc câteva preseturi, un soi de filtre dar şi reglaje pentru a face cadre speciale: 

  • Original
  • Soft Focus pentru portrete, cu focala de 50 mm şi fundal blurat
  • B&W Film: alb negru artistic, 50 mm
  • Ultrawide: 15 mm focala
  • Lenticular: totul pare trecut printr-un caleidoscop cu filaje verticale de sticlă
  • Close Up: 140 mm focală, adică Macro

Apropo de Macro, el se de fapt cu zoom 3X sau 6X.  Şi acum trecem la Galerie!

Selfie

Selfie-urile îmi par arătoase, la nivel de flagship şi cât se poate de bine decupate la Bokeh, chiar şi în cazul firelor de păr rebele. Îmi place că pozele se fac la rezoluţie foarte generoasă, de 50 MP, nu e doar o combinare de pixeli de 12 MP. Irisul e perfect redat, dar în ciuda detaliilor, ele sunt unele "Macro" nu "Micro", dica nu văd pori decât dacă dau zoom in.

Fundalul are un uşor efect de blur chiar şi la fotografiile fără Bokeh, lăsând obiectele să pară mai "eterice" în spate. Puncte bonus pentru fotografiile "selfie" cu persoane şi captură Bokeh cu camera principală. Mult mai corect iluminate, detaliate şi colorizate. 

Poze culinare

Cred că mă pot declara mai mult decât încântat aici. Am pozat acest pad thai cu pui şi cu iPhone 16 Pro Max şi nu m-a mulţumit la fel de mult. Nici ca focalizare, nici ca nuanţe. Se vede crunchyness-ul cepei şi textura de alună fărâmată, plus uleiozitatea noodles-ului. Şi îngheţata e surprinsă fix în momentul când se pregătea să se topească, în cel mai vulnerabil punct al său.

De fapt dacă te uiţi cu atenţie, cea roz/mov e sorbet, deci mai apoasa. Focalizate un pic mai ciudat la Macro/Zoom, recunosc. Ce vedeți aici este un Pad Thai de la Little Vietnam, pe Bulevardul Decebal, în București. 

Zi

Nu prea am obiecţii la ultrawide. E o idee mai întunecat, cadrul e larg, nu văd deformări majore ale obiectelor din lateral, nici schimbări de colorit. La cadrul cu Holiday Inn, nuanţele de verde rămân la fel şi steagul arăta la fel şi pe wide şi pe ultrawide. Am găsit totuşi şi imperfecţiuni. La ultrawide-ul cu castelul de joacă gonflabil, văd prea multă saturare şi expunere la vegetaţie, mai ales cea din plan îndepărtat. Posibil să ai probleme la zile cu soare foarte puternic pe ultrawide. 

Culorile tind să fie reci la umbră şi un pic prea saturate la soare puternic. Cele din parc, de la jucăriile de la carusel spre exemplu arată bine, erau la umbră. Vegetaţia din zona expusă la soare e de un verde prea aprins, radioactiv. Păunul e spectaculos, cu al său albastru, gri şi verde, aici camera cu zoom făcând minuni. Dar din nou, eram la umbra copacilor. Cumva e o cameră a extremelor: între blocuri culorile erau reci, la umbră, iar la soare prea săturate. 

Zoom

Fiind primul telefon Nothing cu cameră periscop, aşteptările erau cât casa aici. Mai ales că e la modă să livrezi peste limitele zoom-ului optic, completând din AI şi crop. Aşa cum am spus şi la primul hands-on, dacă la 3X totul e crisp, sunt şocat de cât de bine arată capturile cu 6X. Fie că vorbim de acea biserică în depărtare la Piaţa Muncii sau de acel câine care îşi aşteaptă stoic stăpânii la Muzeul Copiilor pe Bulevardul Decebal.

Se vede clar şi când am dat zoom in pe praguri intermediare, între 3X şi 6X pe acel panou cu Outlet. La 6X şi 3X totul e crisp, între ele... nu prea. Aş îndrăzni să zic că şi după 6X, pe la 8X şi 10X lucrurile încă sunt decente, postabile în social media. 

Macro

E de luptă cu Macro, fie să găseşti distanta oportună, fie să alegi modul potrivit de fotografiere. Nu faci Macro cu ultrawide sau o cameră dedicată, ci cu camera de zoom, cea tele.

Deci nu e chiar Macro-Macro, e un fel de closeup mai... close. Am ratat-o cu florile, poate şi pentru că bătea vântul. An nimerit-o totuşi cu muşchiul de pe statui. Simt totuşi că în afară de acea captură nu m-am apropiat cât aş fi dorit de subiect. 

Noapte

Abia noaptea am început să mă joc cu acele efecte speciale ale camerei, mai ales cel care pare a fi un filtru stil "geam de uşă de sufragerie comunist de pe vremuri". Camera nu se descurcă deloc cu subiecţi în mişcare noaptea, fie şi maşini sau persoane. Îi face "fantome" imediat. Amplifică şi sursele de lumină şi estompează detaliile de fineţe ale copacilor, adică frunzele. Pe ultrawide problema este exacerbată, cu raze mari de lumină şi detalii foarte soft.

Camera tele pe de altă parte livrează ca detalii la acel poster cu JD, chiar şi la 6X sau 8X. Am scos şi cadre artistice cu alb-negru, setarea specială din filtre, dar în general am observat o tendinţă a lentilelor de a crea un flare la o distanţă mult mai îndepărtată decât sunt obişnuit. În general îl face când eşti foarte aproape de bec. Acele mici curcubee colorate în jurul felinarelor, la ele mă refer.

Selfie-urile arată excelent noaptea, dacă ai lumina potrivită. Estomparea fundalului nu pierde detalii aşa multe, cât mă aşteptam, senzaţia de adâncime e acolo, ochii rămân apoşi, lăcrămoşi, expresivi. Bokeh cam soft la detaliile faciale pe alocuri.

Night Mode clarifică net conturul obiectelor, nu m-aş lipsi de el, mai ales pe ultrawide. Am şi câteva closeup-uri savuroase cu frunze, cu zimţi pe care aproape că îi simţi atingându-ţi buricele degetelor. După multe încercări de Macro, e drept. 

Video

Filmarea de pod din Piaţa Muncii e clară, dar culorile sunt prea săturate, mai ales acel tramvai cu Asirom. Soarele generează reflexii, vegetaţia e şi ea saturată şi detaliile de la distanţă parcă se... pierd. Testul de stabilizare a adus şi probleme cu vocea din cauza vântului. Stabilizarea nu e rea, sunt compensaţi paşii mei binişor, imaginea nu tremura deloc. E enervant că văd foarte multe reflexii şi "unde" de lumină. Cum prinde camera un ochi de soare sau bec, le generează imediat. 

Focalizarea e rapidă şi precisă, între acel robinet din parc şi fundal. Cea de aproape se luptă totuşi uneori să iasă precis. Nuanţele de verde sunt aprinse, dar variate, aş zice că panoramarea la lac ar putea fi obţinută şi cu un iPhone de acum 4-5 ani sau Galaxy S21. E pentru cine vrea culori vii, saturate, contururi puternice, în tușe groase ale obiectelor.

Filmarea selfie exacerbează saturarea şi expunerea, dar fața mea e rezonabil ţinută în focus, cu un fundal uşor blurat. Fluctuaţiile de expunere sunt deconcertante totuşi. Testul 2 de stabilizare a adus şi un fan în cadru şi o claritate excelentă a cuplului care urcă pe scări, dar şi a peisajului din faţă. Am filmat şi cu zoom puţin, dar mişcările deveneau prea intense.

E bizar şi că nu poţi trece pe ultrawide când filmezi 4K. Zoom-ul nu impresionează aşa mult cum mă aşteptam, nici măcar la 3X, din cauza soarelui. Video-ul cu păunul mi-a amintit de HONOR Magic-urile mai vechi, poate de HONOR Magic4 Pro. 

Filmarea noctruna e zgomotoasă, are un verde prea intens al gazonului şi felinare prea mari. E 4K, dar arată Full HD. Microfoane excelente totuşi în a reda vocea cu bas şi ambianţa cu oameni bârfind în parc și claxoane. E şi o uşoară nuanţă albăstrie la filmarea pe care am făcut-o în beznă. Zona prea luminoasă confuzeaza cameră, care generează halouri şi reflexii numeroase. Zoom-ul produce rezultate zgomotoase.

FIlmarea selfie nu mi se pare deloc memorabilă, nu aş posta-o în social media. Rămân totuşi cu microfonul de calitate. 

Disponibilitate

Prețuri actualizate

 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×