La fel ca și alți producători din segmentul smartphone și OnePlus vine cu upgrade-uri în cazul celui mai nou flagship din portofoliu, acela fiind OnePlus 12. Crește diagonala ecranului și luminozitatea sa, are cel mai nou procesor de pe piață, aduce boost și la capitolul baterie și nici camera nu scapă fără upgrade-uri, adoptând acum un senzor de nouă generație Sony LYTIA.
Video-review OnePlus 12, secțiunea Camera
Modulul de cameră din spate este și mai mare decât la predecesor iar aici găsim camera wide de 50 mpx cu senzor Sony LYTIA-808, de 1/1.43", f/1.6, pixeli de 1.12µm, PDAF și cu OIS. I se alătură o cameră periscop telephoto de 64 mpx cu PDAF, OIS și zoom optic 3x, iar ultima cameră din setup este cea ultra-wide de 48 mpx cu PDAF. Avem Hasselblad Color Calibration, bliț dual, HDR și filmăm până la 8K@24fps. În față apare camera de 32 mpx cu filmare 4K și mod auto-HDR.
În aplicația Camera avem mod Pro, Video, Photo, Portrait plus zona More cu Night, Hi-Res, Pano, Movie, Slo-Mo, Time-Lapse, Long Exposure, Dual-View Video, Text Scanner, Tilt-Shift și XPAN. Ai și o mulțime de setări asociate pentru a personaliza tipul de captură dorit. Acestea fiind spuse, să trecem la mostre foto și video!
Selfie
Începem cu mostrele selfie realizate cu o zi înainte ca Bucureștiul să fie acoperit de un strat consistent de zăpadă. Camera de 32 mpx își face treaba excelent, oferind texturi, detalii, expresii faciale și un fundal perfect redat fără exces de supraexpunere.
Odată ce alegi modul Portrait/Bokeh, fotografiile selfie sunt duse la nivelul următor și îmi plac neașteptat de mult, cu decupare precis și culori calibrate perfect. Și noaptea pozele ies la fel de bine, dacă nu te grăbești și stai câteva secunde nemișcat pentru a se realiza fotografia.
Culori
În galeria ce implică fotografii colorate sunt diferite cadre, de la nelipsitul gard colorat din Drumul Taberei, la un alt gard de prin parc, în fiecare din scenarii culorile fiind echilibrate și redate natural asta grație soluției Hasselblad Color Calibration. Avem un roșu arătos, albastrul și verdele la fel, o gamă de culori prinsă ca în realitate.
Ziua
Pe timp de zi am în galerie atât cadre dinaintea ninsorii din București, cât și din ziua cu pricina, asta pentru a avea o perspectivă de ansamblu asupra calității senzorului inclus aici. Culorile redate natural sunt încă o dată bifate din start, avem un dynamic range bun, detalii și texturi ale obiectelor redate clar și precis, ba chiar și un verde al vegetației tipic sezonului de iarnă, fără suprasaturare.
Camera se descurcă foarte bine în orice condiții ai pune-o la treabă, iar în ziua cu zăpadă am prins cadre ca din povești, cu podul acoperit de nea și culori ascunse în peisajul de iarnă autentică precum tricolorul din parc, sau acel pod cu sticlă verde. La ultrawide se păstrează calibrarea de nuanțe, văd ceva deformare pe margine dar nu extremă, iar ca dezavantaj, deși apare rar, uneori fotografiile capătă o tonalitate rece dintr-un motiv sau altul.
Portrait
Mai departe sunt fotografiile Portrait, cu efect bokeh în spate, unde am cam avut ceva bătăi de cap, cu opțiunile 1x, 2x sau 3x prezente în acest mod. Am încercat de câteva ori să prind o motocicletă în toată splendoarea sa cu bokeh dar de fiecare dată camera îmi spunea să mă apropii și mai mult deși eram deja foarte aproape și ajungeam în punctul în care motocicleta nu mai putea fi cuprinsă cu totul în cadru, ci doar elemente ale sale. Tind să cred că de vină a fost aici lumina scăzută din ziua cu pricina.
La alte elemente precum crenguțe căzute în zăpadă nici urmă de asemenea probleme, iar în galerie vei vedea și alte exemple, inclusiv fotografii portrait cu mine , unde se vede decupajul excelent, chiar și în ziua cu zăpadă, inclusiv în mers. De asemenea, foarte bine au ieșit și fotografiile bokeh cu acele pahare de cafea.
Macro
Cu OnePlus 12 ai la dispoziție și fotografiere macro, un mod pe care îl vei folosi destul de rar, în special la început pentru a vedea ce poate face și pentru a obține fotografii inedite cu obiecte din viața de zi cu zi. În galerie vei vedea o frunză îndeaproape, zgârieturile de pe robinetul de apă din parc, scoarța unui copac, fibrele de țesătură din haine și câțiva fulgi de zăpadă, dar nu atât de aproape pe cât mi-aș fi dorit să îi văd.
Closeup
Camera lui OnePlus 12 îți permite să te apropii foarte mult de subiectul dorit, asta până să intre în acțiune modul Macro (poți dezactiva recunoașterea automată a cadrului macro). Văd texturi arătoase în fotografii, cadre cinematice și multe materiale ale căror textură parcă o poți simți. Cel mai mult îmi place cum a fost prinsă zăpada de pe robinet și metalul lucios.
Zoom
Am ajuns și la zoom, acolo unde așa cum spuneam mai sus avem o cameră telephoto nouă, cu periscop, de 64 mpx ce oferă opțiuni 2x, 3x și 6x, unde ultimul nivel de zoom de aici este obținut prin sensor crop, oferind calitate superioară. Zoom-ul optic este 3x și se remarcă trecerea de la 2x la 3x printr-o diferențiere de luminozitate între fotografii. Zoom-ul maxim ajunge la 120x pentru a fotografia luna, dar aici ai nevoie clar de un trepied pentru cadre ok.
Am în galerie multe scenarii de zoom, cu obiecte, clădiri, oameni în mișcare, iar până pe la 6-7x lucrurile arată chiar bine, dar după acest prag fii pregătit să remarci și zgomot și acele texturi tip pictură. Ca și la celelalte tipuri de captură și aici se păstrează culorile naturale, detaliile, texturile, iar la 2x-3x obții cadre cinematice, fiind numeroase exemple în galerie de prin parcul acoperit cu zăpadă. O cameră de zoom excelentă dacă nu exagerezi cu slider-ul de apropiere.
Noapte
Ultimul tip de captură de pe listă este cel Night, unde am remarcat că și cu modul de captură nocturnă dezactivat, tot se petrece o procesare în fundal pentru a ilumina cadrul. Fotografiile au fost surprinse în seara de după căderile de zăpadă și sunt condiții destul de problematice, cu multe reflexii, dar cu toate acestea camera lui OnePlus 12 se descurcă admirabil, chiar și atunci când pui zoom-ul la treabă.
Nu arată rău nici cadrele ultra-wide dar m-aș limita la cea wide și de zoom pentru fotografierea pe timp de noapte. Halourile luminoase de aici sunt păstrate la minim, îmi plac culorile reflectate în asfaltul ud, detaliile și clar culorile, semn că aportul Hasselblad este vizibil și pe timp de noapte, nu doar ziua. Mai multe mostre vezi în galerie.
Video
În final vorbim și despre captura video, acolo unde ne bucurăm de filmare 8K@24fps, 4K@30/60fps sau 1080p@30/60/240/480fps. Avem și Auto HDR, stabilizare gyro-EIS plus un mod HDR 10-bit Dolby Vision, asta pentru camera din spate. În zona frontală, camera de 32 mpx filmează 4k sau 1080p la 30fps. La modurile video ai și stabilizare Ultra Steady în 1080p@60fps.
Captura video selfie rămâne detaliată la fel ca și în cazul fotografiilor, doar că background-ul prezintă acum supraexpunere, ceva de care să ții cont atunci când ai în spate soarele sau un cer luminos. Stabilizarea de calitate totuși.
La cadrele de stabilizare folosind camera din spate am urcat scările din parc de mai multe ori, testând calitatea în diferite moduri de captură și indiferent de modul ales, lucrurile au stat perfect la acest capitol, filmarea din mers fiind un punct forte pentru că te bucuri de un cadru stabilizat profi.
Se păstrează aceeași calibrare a culorilor de la fotografii ceea ce este clar de apreciat. La zoom se păstrează detaliile, dar în mers apare un tremur la trecerea între nivelul de zoom. La panoramare clar nici o obiecție și la fel de bine se prezintă lucrurile și atunci când vine vorba despre autofocalizare cu mai multe teste în playlist-ul de mai sus.
Pe timp de noapte situația se mai schimbă și stabilizarea își pierde din vlagă uneori, apărând și un efect ciudat de jeleu, dar asta foarte rar. În alt loc din aceeași seara cadrul a devenit brusc mai luminat și mai clar, fără asemenea probleme, deci a fost ceva de moment întâmpinat în startul testului de captură video nocturnă.
Se descurcă bine și la zoom, panoramare iar reflexiile luminilor pe asfaltul ud arată excelent, de parcă ai fi activat Ray Tracing într-un joc.
Disponibilitate
Prețuri actualizate